Jump to content

Zavory Habanero Peper

Jorg

Recommended Posts

Een peper en toch ook weer niet, dus vandaar dat ik hier mijn vraag plaats.

Het is een habanero maar dan zonder dat de vlammen uit je mond slaan. De Zavory / Savory bevat slechts 100 Scovilles in plaats van 30,000.

Paprika soorten heb ik genoeg nu, maar habaneros hebben een specifieke smaak dus dit lijkt me ideaal.

Kent een van jullie ze al? Enig idee waar te koop? In het Nederlands kan ik weinig tot geen informatie vinden.

2mhd91l75881371236172.jpg

Ik weet 't niet, maar als hier niemand het weet probeer Diana http://www.freewebs.com/ruudendiana/ of Carlo http://verkopers.marktplaats.nl/8246025, zie net dat Carlo i.i.g. Habonero zaden verkoopt: rood en wit, weet alleen niet of dat die Zavory zijn. Ik krijg morgen zaden binnen van Carlo, helaas voor jou geen Habonero besteld

Even a broken clock is right twice a day

Edit: ik heb het volgende besteld als daar iets bij zit wat jij als paprika en peper liefhebber nog niet hebt geprobeerd dan hoor ik het graag!

Paprika paars (lila purper)

Zoete puntpaprika (ramiro)

Paprika Rotundum

Paprika Soroksari

Paprika geel

Paprika Sweet pickle

Jalapeno early

Madame jeanette

Bolivian rainbow

Dat soort lijstjes maken me echt super enthousiast, en dat soort foto`s ook trouwens.

Ik heb op het moment alleen een vrij normale paprika soort, een vrij normale pepersoort en rode puntpaprika. Als ze lukken ---> zoek ik tegen die tijd nog eens dit lijstje op.

En bedankt koert, had ik me net voorgenomen niet te veel meer te bestellen...

Ik was nog op zoek naar de (Aji) Lemon Drop peper (niet echt een peper fan maar deze lijkt me wel leuk/ lekker, net zoals bovenstaande habareno) en die staat er tussen (diana heeft hem ook zie ik).

Even afwachten of er nog tips zijn voor de Zavory en anders ga ik even kijken of ik hem veilig in de uk/vs kan bestellen.

Heb net even zitten lezen en klinkt wel heel interessant. Dacht eerst dat het dan gewoon een paprika smaak zou hebben, maar is toch heel anders, ben wel nieuwsgierig naar die kruidige smaak. Laat maar weten als je een adresje hebt

Ik heb net via diana nog wat Aji Dulce zaadjes kunnen krijgen (uit haar persoonlijke voorraad). Echt heel aardig! Kon het natuurlijk ook niet laten om nog een 2 tal tomaten en de chillipeper Hot Lemon te bestellen

Van Carlo (martkplaats) nog niks gehoord over de paprika's...