Mellie Posted May 18, 2024 Share Posted May 18, 2024 In Turkije zag ik een boom met prachtige bloemen. Dat bleek de Hong Kongse orchideeënboom te zijn. Prachtig! Zwaar onder de indruk was ik van zulke mooie bloemen aan een boom. Dat wil ik natuurlijk ook. Op de foto’s die ik had gemaakt, zag ik peulen hangen. Dat was me toen niet opgevallen. Vervolgens op zoek gegaan naar een boom met zaden en die ook gevonden. De onrijpe zaden geplukt op hoop van zegen en vandaag gezaaid. Het waren veel peulen en dus ook veel zaden. Ik heb 3 hoopjes gemaakt met leeg, vol en hoopvol. De meest hoopvolle en zelfs 1 droog zaadje heb ik vandaag gezaaid. 1 droog zaadje. Wie weet. Vandaag 14 x gezaaid en nu begint het wachten. Ik hoop heel erg dat het project lukt! 6 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted May 18, 2024 Share Posted May 18, 2024 wow!! wat hoope ik voor je dat dit lukt , dan heb je wel iets heel bijzonders in de tuin. Houd je ons op de hoogte ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 18, 2024 Author Share Posted May 18, 2024 Yes doe ik! En wie weet kan ik nog rijpe zaden krijgen… nou ja. Voorlopig doen we het met onrijpe zaden en die zijn vast net zo kiemkrschtig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brabantse Tuinprins Posted May 18, 2024 Share Posted May 18, 2024 Is een vorm van Bauhinia. Een boom uit tropische gebieden en in NL absoluut niet winterhard. Onrijpe zaden gaan vaak rotten als je die zaait. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted May 18, 2024 Author Share Posted May 18, 2024 Onrijpe zaden van brassica en capsicum doen het veel beter als ze niet rijp zijn. Wie weet is dat met deze boom ook zo. En anders heb ik het toch maar mooi geprobeerd. Dat de boom niet winterhard is, is me bekend en maakt niet uit. Er staan wel meer bomen binnen. 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mellie Posted July 13, 2024 Author Share Posted July 13, 2024 Pfffff. Nope. Niets. Helaas…Maar ik heb er paar alerts uitstaan bij familie dat ze zaden moeten oogsten. Een lange adem wordt vervolgdje! 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts