Jump to content

Moestuin van aardbeijim

aardbeijim
 Share

Recommended Posts

Tja, het zijn lastige dingen die pepers. Maar als alles goed gaat kun je er een hartstikke mooie oogst van halen.

Want de Madame Jeanette is geen milde peper!

Nee, is toch gewoon een klein paprikaatje...???

(grapje)

Weet je wat ook zo'n lekker klein paprikaatje is, de Trinidad Scorpion Butch T. Heerlijk om zo op te eten!

Helaas heb ik daar nog geen zaden van, zijn echt nog nergens te koop.

De Trinidad Scorpion Butch T is sinds maart 2011 de heetste peper op aarde.

Er is zo'n schaal ervoor om het uit te rekenen. Maar een cayenne heeft daar iets van 30.000 op en de Trinidad Scorpion Butch T heeft daar iets van 1.400.000 op. Een Madame Jeanette iets van 100 a 200 duizend op....

• 3 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Zitten er al bloemen of vruchten in Mevrouw Jeanette?? Hier noppes, nada...

De eerste vlucht knoppen ging naar de knoppen, nu tweede ronde, hopelijk deze keer raak!!

Heeft wat geduurd, maar eindelijk zijn er bloemen veranderd in vrucht... kleine, nog groene, pepers zijn in wording...

En bij jullie??

• 3 weeks later...

Nou Jim, kom maar door met die foto... dit is een foto van de mijne... en ik moet zeggen dat het er op lijkt dat het een Ajuma is, ipv Mme Jeanette... maakt me niet zoveel uit, maar wel een beetje raar als het anders op het zakje staat... maar OK... we zeuren niet... alles is héét...

dscn7507x.jpg

Voorlopig nog niet geel en rijp, en ik hoop dat ze nog een pietsie groter worden. Aan een andere plant hangt een iets grotere... maar die heeft er maar 2 totaal.... en deze plant heeft er totaal een stuk of 8....

Ehem.. van de t-kabouter... durf het bijna niet te zeggen. Op het plaatje stond wel een originele Mme Jeanette. Maar zoals ik al zei.. maakt me niet héél veel uit. Ikzelf weet prima het verschil, maar ach...

Ik heb er vanmiddag 1 afgeknipt, in de hoop dat het rijpingsproces wat sneller gaat, en dat de plant nogmaals in bloei schiet.

• 3 weeks later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ging ik zaterdag na mijn tuin onkruid wieden.Keek ik na de suikermaïs een hele dikke kolf wat wel leek opengesprongen.Was er allemaal witte dingen op elkaar weet niet wat het was.Weten jullie het zo al?Moet foto maken.

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

• 2 weeks later...

Ik ben er maar eens aan begonnen.En hier is die dan.

255_d94de6572fa1552cbdd61d306fc600bf.jpg

Ik heb een pijl tussen bladgewassen en pompoenen omdat ik niet weet wat ik waar zou zetten.Wat raden jullie aan?Is het voor de rest wel goed?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

• 1 month later...
 Share

• Create New...