Jump to content

Koriander

arca
 Share

Recommended Posts

heb op het balkon een korander staan, die inmiddels een aardige hoogte krijgt.

hoe ga ik hier mee om en moet ik geknipt worden, volgens mij komen er bloemetje aan, en zie ik div. soorten takkjes, betreft water geven veel of weinig... tis voor mij nieuw deze kruid!

Gr. Arca

genieten

Opeten!!! Blaadjes door de sla/salsa/yoghurt of kwarksaus / korianderpesto maken... etc etc... Of laten doorbloeien en dan later de zaden oogsten en gebruiken... (water geven als je ziet dat ie dorstig is...).

En als je het lekker vindt gewoon nu weer een rijtje opnieuw zaaien (kiemt wel erg langzaam...) en dan beginnen met knippen als plantjes ongeveer 20-25 cm hoog zijn...

Het schiet erg snel door dus snel oogsten. Lekker door curries, oosters. Pas aan het eind toevoegen, smaak verdwijnt snel. Steeltjes zijn mals en lekker, dus gewoon gebruiken. Als je te veel hebt kan je het invriezen.

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

Ik begin te snijden als hij een kleine 10 cm is, dan schiet hij terug uit zoals snijsla.

Ik laat hem daarna doorgroeien, en voor zaad voor volgend jaar, en voor gebruik in de keuken zowel gemalen als ongemalen in de vijzel in bij oosterse kruidenmengsel.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
Opeten!!! Blaadjes door de sla/salsa/yoghurt of kwarksaus / korianderpesto maken... etc etc... Of laten doorbloeien en dan later de zaden oogsten en gebruiken... (water geven als je ziet dat ie dorstig is...).

En als je het lekker vindt gewoon nu weer een rijtje opnieuw zaaien (kiemt wel erg langzaam...) en dan beginnen met knippen als plantjes ongeveer 20-25 cm hoog zijn...

Danke, door de yoghurt????????

genieten

Het schiet erg snel door dus snel oogsten. Lekker door curries, oosters. Pas aan het eind toevoegen, smaak verdwijnt snel. Steeltjes zijn mals en lekker, dus gewoon gebruiken. Als je te veel hebt kan je het invriezen.

Super Bonnie !

genieten