Jump to content
LucV

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

Recommended Posts

Welke bloemen zijn dit?

Ze stonden naast het park. Heb er wat zaden van genomen.

IMG2018101816172886378631540370497.jpgIMG2018101816144830873951540370503.jpgIMG2018102410404617299761540370490.jpg

Dank je wel!

Ik zie dat die goed tegen de droogte kunnen. Perfect voor mijn tuin.

779f8d4b50dcc1b8493e7ec09613b993.jpg

Iemand enig idee of dit een sier of eetbare pompoen is? Van mijn moeder gehad. Ze had het als oranje kastanjepompoen gezaaid en ze kreeg dit... ik heb een mini stukje eraf gesneden en het smaakte.. ja. Geen idee. Het was niet vies, maar om nou te zeggen dat het lekker was, gaat me ook te ver.

Wel of niet slachten is de vraag?

Een Wrattenpompoen?

Product description

***PUMPKIN*** (Annual Veggie) "Bunch O'Warts" variety (derived from "Knuckleheads"). 4 seeds/pack. These unique green & orange bumply pumpkins will be a great addition to your Halloween decorating. These produce nice, meaty pumpkins with fantastic shape & excellant for eating too. Hybrid bush variety. 15-20 pound pumpkins. 95 days to maturity. ~~~LEVEL of EXPERIENCE NEEDED FOR THESE SEEDS: Beginning Experience~~~ I am a Master Gardener from Wisconsin (ZONE 4) & I want to share many of the perennials, annuals, herbs & veggies from my 3rd generation, organic yard with you. Many of my plants are heirloom varieties that have been on the property since 1940 when my Grandfather built the house. Many I do not have the true name for, just what has been passed down from Gramma, to Mom, to me. I owned my own greenhouse for 13 years & I will give you step-by-step planting directions with each purchase for the gardening amateurs. I gear my sales towards the common gardener, small scale, but I do have a couple "Bulk" for larger scale enthusiasts.

Jaaaa Patrijs to the rescue! Mijn moeder had er 5 van 1 plant... 4 maanden geen drupje water gehad op zandgrond.

Aha. Een wrattenpompoen die eetbaar is dus. Ben benieuwd. Nagenoeg niet door te hakken. Dat ook...

Ik heb de befaamde smaaktest gedaan. Als het vies is, niet eetbaar. Ik vond er niet zo veel van, maar vies niet. Vandaar de twijfel bij me. Maar het was uit gekocht zaad en had een Turkse kastanjepompoen moeten worden.

Goedendag!

Wij zijn net verhuisd en hebben in de nieuwe tuin een koude kas. Erg blij mee dus rustig aan begonnen met schoonmaken en inrichten en zelfs al wat dingen geplant (spinazie, winterpostelein, wintererwt en een pitloze druif)

Echter hebben de vorige bewoners een deel van het gazon ooit omgedoopt tot moestuin, maar er vervolgens niets meer mee gedaan. Een en al wildernis dus, en wij zijn begonnen met leeghalen.

Nu (eind nov) komen er opeens plantjes op waarvan ik geen idee heb wat het is. Misschien wil ik ze wel overzetten naar de koude kas.

Zijn er hier misschien mensen die mij kunnen helpen met het defineren van deze plantjes? Ik zou dan wat foto's kunnen plaatsen bijvoorbeeld?

Groetjes, Annika

1543160713072749506577145111753050631543160767.jpg

Met deze zeer beperkte informatie zul je weinig zinvolle antwoorden krijgen, zonder foto is het ook niet te bepalen. Het lijkt een beetje op de vraag: Ik was op de A2 en ik zag een auto rijden. Wie kan mij vertellen wat het merk van deze auto is?

Met een foto is het ook een soort uitdaging wie het juiste antwoord kan vinden.

Aardappel?

Begonia (nog niet bevroren?)

Zou zelfs een tuinboon kunnen zijn?

Trek ze eens uit en fotografeer de wortel mee misschien...dat zal veel duidelijk maken.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Welkom hier,

Mijn gok is aardappel of dahlia. Maar gezien de kwaliteit van de foto is mijn inzet zeer beperkt.

En we gaan vast nog wat van je horen met die nieuwe tuin.

1545469204430308885795155047451839231545469220.jpg1545469204430308885795155047451839231545469220.jpg154546918102747244957674165369738871545469197.jpg154546910886322463990700053847998501545469131.jpg1545469077381687178192689725906291431545469102.jpgBedankt voor de reacties, ik heb het plantje uit de aarde gehaald en bleek idd aardappel. Zal ik hem in de koude kas zetten of heeft dat nu, eind dec, geen zin?

Nu het zo vroeg donker is heb ik steeds geen tijd om met de tuin aan de gang te gaan, maar nu lekker kerstvakantie, dus we kunnen weer wat doen.

Ook komen er weer allerlei plantjes op waarvan ik geen idee heb wat het is, kunnen jullie me misschien weer helpen?

Ik ga even proberen wat foto's toe te voegen

Op de eerste 2 foto's staat waarschijnlijk smeerwortel . Even voelen of de bladeren grof, beetje prikkelend zijn.

Als de bladeren glad aanvoelen is het volgens mij onkruid, net zoals foto 4

Foto 3 is snijbiet.

Foto 5 is iets uit de koolfamilie.

Foto’s 1 en 2 deden me meer aan iets van zuring denken?

Foto 4 is klein hoefblad.

wees bevriend met kleine dingen

Foto 1 en 2 kan ook ridderspoor zijn? smeerwortel heeft dacht ik een meer gepunt blad.

B-smeer533971545482549.jpg

Ik zie op bovenstaande foto dat de eerste bladeren van smeerwortel ook meer afgerond zijn.

Zijn ze harig?

Foto 3 warmoes of snijbiet.

Foto 4 hondsdraf

Foto 5 ( boeren?) kool plantje maar kan ook een andere koolsoort zijn.

Ik zou alles verwijderen en gewoon opnieuw zaaien op de juiste tijd en plek.

Bijv. aardappels in de kas kan, maar aardappels zijn erg ziekte gevoelig. Je kent de herkomst niet.

Ook kunnen aardappels absoluut geen vorst hebben dus als het echt gaat vriezen sterft alles boven de grond gelijk af ook in een koude kas.

Je kan gokken met aardappels maar zelf zou ik dan bekend ( en gekeurd) pootgoed nemen.

Ach ja! Hondsdraf bedoel ik. Tnx Patrijs!

Je kan t drogen en thee van maken. Lekker geurig.

wees bevriend met kleine dingen

Klopt Amrutten,

Ik vergis me, ik bedoelde eigenlijk vingerhoedskruid ipv ridderspoor.

Iemand bij ons op de tuin had veel smeerwortel geplant, wat hier eigenlijk niet voorkomt.

Het zaaide zich goed uit en omdat ik vaak stukjes maai was ik er niet zo blij mee.

Ik wees diegene er op waarop ik als antwoord kreeg dat dit geen smeerwortel maar vingerhoedskruid was.

Ik heb het laten bloeien en heb deze zomer er veel naast gezeten en genoten van de bijen die er op af kwamen.

Zwaar giftig en ooit medicinaal gebruikt tegen hartritme stoornissen dus een medicijn wat ik destijds gekregen zou hebben.

Als jonge planten lijken ze wel op elkaar.

454443944-digitalis-purpurea-of-vingerhoedskruid14341545485460.jpg

Foto’s 1 en 2 deden me meer aan iets van zuring denken?
Foto 1 en 2 kan ook ridderspoor zijn?

Samenvoegend: Ridderzuring? Zou best kunnen!

Guest
This topic is now closed to further replies.

Over moestuin forum

Op het moestuin forum delen leden ervaringen en tips over het telen van groenten en fruit in de moestuin.

Lees meer over moestuinforum

• Create New...