Jump to content

Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?

LucV
 Share

Recommended Posts

Ik ga mee met de springbalsemien. De zaadlobben van de plant zijn nog duidelijk te zien op de foto. Die wijzen inderdaad op springbalsemien. Heb een tijdje gezocht, lijkt er wel erg op dan ja. Dat heeft harig wilgeroosje niet op die manier. excusé moi !

excusé moi !

Non, mon cher ami, excusez moi. Mieux vaut dire: "Veuillez m'excuser".

L'on ne s'excuse pas soi meme, on prie aux autres d'etre excuse.

Ainsi, je vous prie de m'excuser de cette intervention totalement hors sujet.

Wilde zuring op de onderste photo. Een pest van een plant, diep wortelend en nog lastiger dan paardenbloem om er van af te raken.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Heel wat anders wat ik wel grappig vind, is dat er een aantal van jullie die 2 foto's kennelijk onder elkaar geplaatst zien , terwijl ik de zuring toch écht naast de springbalsemien geplaatst zie ( ? )

Bit je drukt op ctrl en met een scrollmuis ga je naar voor of achter om het beeld groter of kleiner te maken, bij een bepaalde grootte komen ze naast elkaar te staan, maar bij mijn standaardgrootte staan ze onder elkaar. Na het spelen druk je ctrl-0 om weer naar de standaardinstelling te gaan.

Bedankt voor jullie antwoorden. ridderzuring, kun je dat eten?

Springbalsemien zier eruit als een mooi plantje, maar hij zal toch moeten wijken vrees ik.

Die zuring, is dat diegene die rood bloeit?dat vind ik dan wel heel prachtig, zo`n rood veld

Dat is volgens mij de veldzuring. Die is zeker eetbaar. Wordt bv bij "paling in 't groen" geserveerd (al vermoed ik dat het hier om een in de moestuin gekweekte ondersoort zal gaan) en algemeen "zurkel" genoemd.

Die met de rode nerven in het blad is de Rumex Sanguinosa. Die wordt vaak aangeboden door kwekers van "alternatieve" groenten en dergelijke.

Mijn man heeft dit boompje uit het "plantsoen" getrokken.

Wie weet wat het voor een boompje is.

Foto-M8VUNVHA.jpg

Een mening is altijd vrijblijvend,

soms aantrekkelijk,

soms verwerpelijk,

verstandig of dwaas,

men aanvaardt haar, of aanvaardt haar niet.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

haha. best lastig zeg. Lastiger dan ik zou willen. Bij de 1e blik dacht ik : ja Hazelaar.

2e dacht ik , nee, geen beuk ( té geribbeld blad )

geen Hazelaar ( te puntig blad.

Carpinus hou ik het op. Haagbeuk in de volksmond. ( gewone grote bomen hoor )

Is dit een aardpeer dat boven komt?

2013-05-15%2020.07.42.jpg

2013-05-15%2020.07.51.jpg

Ik heb namelijk 8 weken geleden een stuk of 8 (halve) aardperen in de grond gestopt, maar ik heb echt geen idee hoe die er uit zouden moeten zien.

Ik heb voldoende afbeeldingen gevonden op internet hoe ze er uit zien als ze groter zijn, maar voordat ik met liefde een stuk onkruid ga opkweken, verneem ik graag of dit aardpeer is.

(nee, ik durf hem niet compleet uit te graven, ik ben bang dat ik hem ga beschadigen)

Hallo allemaal, ik heb weer een paar planten op foto om te identificeren...1. is dit een azalea? is overigens een kamerplant.

imag109354901368685212.jpg

2. en 3. ik heb knolvenkel gezaaid maar weet niet hoe het er uit ziet na opkomen, ook heb ik er iets bij geplaatst maar weet niet meer wat.

imag115376221368685307.jpgimag115417661368685382.jpg

4.en 5. onkruiden waarschijnlijk, maar welke?

imag115878681368685425.jpg

imag115878681368685425.jpg

6. welke fruitboom is dit?

imag116112931368685535.jpg

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...