Jump to content

Sandra's tuintje

Sandra

Recommended Posts

Nou kom ik aan met mijn bescheiden stukje , deze foto is van vorig jaar trouwens maar dan hebben jullie een idee.

DSC02173.jpg

Hier komen de tomaten in

DSC02177.jpg

Dit wordt de bak voor sla, kool en andijvie voor dit jaar die nog wel uitgezet worden in een andere stukje maar daar heb ik nu geen foto van.

DSC02174.jpg

En deze kas heb ik vandaag gekocht ( foto is dus niet van mij)

1159757-01.jpg

Maar het is nu geen weer om hem in elkaar te gaan zetten. Deze komt aan de zijkant van het huis, komt nog een foto van.

We wonen in een stukje voorzien van naald en loofbomen eigenlijk een soort van houtwal en bos in een. Tuinieren is dus niet echt heel makkelijk in deze grond maar wel leren elke keer bij.

Dit jaar wil ik graag aardappels proberen en een nieuwe poging met de aardbeien. Voor de rest zien we het nog wel wat er in komt.

groetjes Sandra

Leuke foto's Sandra Hoe kleiner je tuin, hoe groter de liefde per vierkante centimeter. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Trouwens met de kassen die op de eerste twee foto's staan, zit je me eigenlijk ook wel lekker te maken.

Succes met alle groene plannen.

Leuke foto's Sandra Hoe kleiner je tuin, hoe groter de liefde per vierkante centimeter. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Trouwens met de kassen die op de eerste twee foto's staan, zit je me eigenlijk ook wel lekker te maken.

Succes met alle groene plannen.

Nou ik kan je vertellen dat ze perfect werken! Het tomaten kasje komt bij de Lidl vandaan en koste me nog geen 25 euro, het sla kastje komt uit Duitsland en koste 20 euro. En ze zijn het beide waard!

groetjes Sandra

Ziet er zeker heel netjes en strak uit!

Je vertelde dat je een nieuwe poging met de aardbeien ging proberen, wat ging er vorig jaar mis dan?

Even a broken clock is right twice a day

Ziet er zeker heel netjes en strak uit!

Je vertelde dat je een nieuwe poging met de aardbeien ging proberen, wat ging er vorig jaar mis dan?

Dat vraag ik me eigenlijk ook af, heb deze plantjes nu 2 jr, het eerste jaar mooie aardbeien eraan, 2 jr veel uitlopers en helemaal niks... veel rode bladeren maar geen bloem of vruchten eraan. Heb de uitlopers gestekt maar ook daar geen bloemen of vruchten aan. Nou moet ik wel zeggen dat ik de aardbeien in potten had maar wil dat dit jaar toch anders gaan doen.

groetjes Sandra

Lastig te beoordelen zo, als je wat foto's hebt is het misschien wat makkelijker. Het kan heel goed zijn dat je hem niet helemaal goed geplant hebt, het is heel belangrijk om hem precies tot de kroon in de aarde te zetten(en niet de kroon in de aarde of ver er boven).

Verder is het ook belangrijk de uitlopers die je niet gebruikt, zo snel mogelijk, te verwijderen.

Had je de uitlopers wel eerst goed laten wortelen voordat je ze stekte?

Rode bladeren en stengels kunnen duiden op rot, hier wat info:

http://www.vissers.com/?p=aardbeiplanten/ziektekenmerken

Denk ook dat het rot is geweest, als ik de bladeren zo beoordeel, grond was ook vochtig. Nee deze ronde gaat weg en ik ga het op opnieuw proberen.

De uitlopers wortelen alleen maar verder maar krijg daar geen bloemen in. Die had ik nl vorig jaar al verplant.

groetjes Sandra

oooh, dacht ik nou (op dat andere forum) dat dat jouw kas met tuin was...ik vond het juist zo mooi met die houten vlonder eronder...

ik ben echt benieuwd hoe je het er deze zomer bij hebt staan!

oooh, dacht ik nou (op dat andere forum) dat dat jouw kas met tuin was...ik vond het juist zo mooi met die houten vlonder eronder...

ik ben echt benieuwd hoe je het er deze zomer bij hebt staan!

Er stond nog bij foto is niet van mezelf.

groetjes Sandra

• 1 month later...

Zo heb eindelijk wat kunnen zaaien, in de kleine bakjes die nog in huis staan, tomaat en peper, radijs, bloemkool en paprika.

De kas is nog niet klaar maar hopelijk vanaf volgende week wel. Morgen gaat het mannetje de koude kas omspitten en beluchten en de hele reute met teut. Buurman gaat weer wat plantjes voor mij apart zetten... Heb er zin in! Zodra er wat ontkiemt is zal ik even foto's plaatsen.

groetjes Sandra

Heb je de radijs ook voorgezaait of zie ik het verkeerd? Dat gaat niet lukken als dat zo is, radijs moet je altijd ter plaatse zaaien, kun je niet verplanten.

Heb je de radijs ook voorgezaait of zie ik het verkeerd? Dat gaat niet lukken als dat zo is, radijs moet je altijd ter plaatse zaaien, kun je niet verplanten.

Ach... ik weet niet beter... mijn radijsjes hebben me nooit aangeklaagd...

Meen je dat serieus? Als ik met oogsten er al een paar half er uit trek, zijn ze binnen een paar dagen al slap.

Ik ben wel serieus hoor. Ik zaai die dingen voor, en zet ze dan uit. Maar dat was mijn balkon-tuinier gedrag. Met een moestuin begon ik ook zo, maar heb uiteindelijk zo in de grond van de koude kas gezaaid. Maar dan verspil je gewoon veel meer zaad. Ik dan.

Met voorzaaien (ze komen toch 100% op, zulk makkelijk spul) kan je precies uitmeten, bv. 10 0f 12 per keer, en 1 of twee weken later nogmaals... zo veel van die dingen eten we nou ook weer niet...

De white punt radijsjes doen het op dit moment prima in de volle grond na het uitzetten. Er gaat niks dood. Maar oogst duurt nog wel even...

De kas staat sinds vandaag

bd833ccb.jpg

Heb de foto even met de telefoon gemaakt, vriendlief was bezig een rand er in te maken, morgen nog wat aarde erin en dan kan het beginnen!

groetjes Sandra

• Create New...