Sandra Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Nou kom ik aan met mijn bescheiden stukje , deze foto is van vorig jaar trouwens maar dan hebben jullie een idee. Hier komen de tomaten in Dit wordt de bak voor sla, kool en andijvie voor dit jaar die nog wel uitgezet worden in een andere stukje maar daar heb ik nu geen foto van. En deze kas heb ik vandaag gekocht ( foto is dus niet van mij)Maar het is nu geen weer om hem in elkaar te gaan zetten. Deze komt aan de zijkant van het huis, komt nog een foto van.We wonen in een stukje voorzien van naald en loofbomen eigenlijk een soort van houtwal en bos in een. Tuinieren is dus niet echt heel makkelijk in deze grond maar wel leren elke keer bij. Dit jaar wil ik graag aardappels proberen en een nieuwe poging met de aardbeien. Voor de rest zien we het nog wel wat er in komt. groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Leuke foto's Sandra Hoe kleiner je tuin, hoe groter de liefde per vierkante centimeter. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Trouwens met de kassen die op de eerste twee foto's staan, zit je me eigenlijk ook wel lekker te maken. Succes met alle groene plannen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Leuk stukje tuin! Ik ben toch wel heel benieuwd hoe iedereen zijn tuintjes er in de zomer uitzien! Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Leuke foto's Sandra Hoe kleiner je tuin, hoe groter de liefde per vierkante centimeter. Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Trouwens met de kassen die op de eerste twee foto's staan, zit je me eigenlijk ook wel lekker te maken. Succes met alle groene plannen. Nou ik kan je vertellen dat ze perfect werken! Het tomaten kasje komt bij de Lidl vandaan en koste me nog geen 25 euro, het sla kastje komt uit Duitsland en koste 20 euro. En ze zijn het beide waard! groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dorien Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Het ziet er ook allemaal supernetjes uit! Mooi! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Ziet er zeker heel netjes en strak uit!Je vertelde dat je een nieuwe poging met de aardbeien ging proberen, wat ging er vorig jaar mis dan? Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Ziet er zeker heel netjes en strak uit!Je vertelde dat je een nieuwe poging met de aardbeien ging proberen, wat ging er vorig jaar mis dan? Dat vraag ik me eigenlijk ook af, heb deze plantjes nu 2 jr, het eerste jaar mooie aardbeien eraan, 2 jr veel uitlopers en helemaal niks... veel rode bladeren maar geen bloem of vruchten eraan. Heb de uitlopers gestekt maar ook daar geen bloemen of vruchten aan. Nou moet ik wel zeggen dat ik de aardbeien in potten had maar wil dat dit jaar toch anders gaan doen. groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Het ziet er ook allemaal supernetjes uit! Mooi! Dank je wel. groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Lastig te beoordelen zo, als je wat foto's hebt is het misschien wat makkelijker. Het kan heel goed zijn dat je hem niet helemaal goed geplant hebt, het is heel belangrijk om hem precies tot de kroon in de aarde te zetten(en niet de kroon in de aarde of ver er boven).Verder is het ook belangrijk de uitlopers die je niet gebruikt, zo snel mogelijk, te verwijderen. Had je de uitlopers wel eerst goed laten wortelen voordat je ze stekte?Rode bladeren en stengels kunnen duiden op rot, hier wat info:http://www.vissers.com/?p=aardbeiplanten/ziektekenmerken Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 4, 2011 Author Share Posted February 4, 2011 Denk ook dat het rot is geweest, als ik de bladeren zo beoordeel, grond was ook vochtig. Nee deze ronde gaat weg en ik ga het op opnieuw proberen. De uitlopers wortelen alleen maar verder maar krijg daar geen bloemen in. Die had ik nl vorig jaar al verplant. groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 oooh, dacht ik nou (op dat andere forum) dat dat jouw kas met tuin was...ik vond het juist zo mooi met die houten vlonder eronder... ik ben echt benieuwd hoe je het er deze zomer bij hebt staan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted February 5, 2011 Author Share Posted February 5, 2011 oooh, dacht ik nou (op dat andere forum) dat dat jouw kas met tuin was...ik vond het juist zo mooi met die houten vlonder eronder... ik ben echt benieuwd hoe je het er deze zomer bij hebt staan! Er stond nog bij foto is niet van mezelf. groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eva Posted February 5, 2011 Share Posted February 5, 2011 dat zag ik hier pas.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LucV Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Sandra, Je vraag over het verankeren heb ik verplaatst naar: https://www.moestuinforum.nl/tuinkas-verankeren-t655.html Zo is de vraag makkelijker te beantwoorden en beter terug te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Zo heb eindelijk wat kunnen zaaien, in de kleine bakjes die nog in huis staan, tomaat en peper, radijs, bloemkool en paprika.De kas is nog niet klaar maar hopelijk vanaf volgende week wel. Morgen gaat het mannetje de koude kas omspitten en beluchten en de hele reute met teut. Buurman gaat weer wat plantjes voor mij apart zetten... Heb er zin in! Zodra er wat ontkiemt is zal ik even foto's plaatsen. groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 18, 2011 Author Share Posted March 18, 2011 En de eerste zaadjes zijn al opgekomen de radijs en bloemkoolTomaatTuinkruiden groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Heb je de radijs ook voorgezaait of zie ik het verkeerd? Dat gaat niet lukken als dat zo is, radijs moet je altijd ter plaatse zaaien, kun je niet verplanten. Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Heb je de radijs ook voorgezaait of zie ik het verkeerd? Dat gaat niet lukken als dat zo is, radijs moet je altijd ter plaatse zaaien, kun je niet verplanten. Ach... ik weet niet beter... mijn radijsjes hebben me nooit aangeklaagd... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Heb je de radijs ook voorgezaait of zie ik het verkeerd? Dat gaat niet lukken als dat zo is, radijs moet je altijd ter plaatse zaaien, kun je niet verplanten. Ach... ik weet niet beter... mijn radijsjes hebben me nooit aangeklaagd... Meen je dat serieus? Als ik met oogsten er al een paar half er uit trek, zijn ze binnen een paar dagen al slap. Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Ik ben wel serieus hoor. Ik zaai die dingen voor, en zet ze dan uit. Maar dat was mijn balkon-tuinier gedrag. Met een moestuin begon ik ook zo, maar heb uiteindelijk zo in de grond van de koude kas gezaaid. Maar dan verspil je gewoon veel meer zaad. Ik dan. Met voorzaaien (ze komen toch 100% op, zulk makkelijk spul) kan je precies uitmeten, bv. 10 0f 12 per keer, en 1 of twee weken later nogmaals... zo veel van die dingen eten we nou ook weer niet... De white punt radijsjes doen het op dit moment prima in de volle grond na het uitzetten. Er gaat niks dood. Maar oogst duurt nog wel even... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Dat ga ik toch een keer proberen dan, als het lukt zou dat wel erg handig zijn (al geloof ik je nog niet ) Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Ach... als je iets simpel kan proberen is het voorzaaien van wat radijsjes en ze daarna uitzetten op een andere plek... kan je geen buil mee vallen... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koert Posted March 18, 2011 Share Posted March 18, 2011 Haha heb ze net even snel gezaaid hou je op de hoogte! Even a broken clock is right twice a day Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 19, 2011 Author Share Posted March 19, 2011 hahah ik heb ze inderdaad gewoon bij de rest gedaan, heb zoveel zaadjes dat als dit niet lukt dan gewoon in de koude bak maar die moet nog omgespit worden! groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sandra Posted March 24, 2011 Author Share Posted March 24, 2011 De kas staat sinds vandaag Heb de foto even met de telefoon gemaakt, vriendlief was bezig een rand er in te maken, morgen nog wat aarde erin en dan kan het beginnen! groetjes Sandra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts