Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Echinacea - Rode zonnenhoed / Misser

Kokkie Ellen

Recommended Posts

Wat een misser

Koop ik een Echinacea - rode zonnenhoed plant voor 10,00 euro omdat ik haar zo prachtig vond

Staat ze netjes in de tuin te pronken

Lees ik de kleine lettertjes op het stickertje is de plant voor de sier en niet eetbaar

Staat er ook nog geschreven geurt niet

Wat een nep

Ik ging er van uit dat echinacea gewoon "eetbaar" of voor huidverzorging/ "medicatie" was

dus niet pfffff die kleine lettertjes ook

Heb mijn les geleerd voortaan altijd de kleine lettertjes lezen

Staat er Echinacea purpurea op het kaartje?

Want dan is het gewoon de Echinacea die je kunt gebruiken voor medicinale doeleinden! Dat ie niet eetbaar is, tja, dat is een standaard zin op de meeste kaartjes in het tuincentrum. Op kaartjes die ze bij de hosta's steken staat ook: "niet voor consumptie", maar alle delen van de plant zijn eetbaar...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geen enkele Echinacea is ""eetbaar'' of echt bruikbaar, ik begrijp eigenlijk niet wat je bedoeld

wist je dat niet of denk je dat deze plant dat niet is want dat is bij alle Echinacea planten zo.

Ik heb er nog nooit van gehoord dat iemand er thuis uit de tuin wat van maakt, terwijl iedereen het wel kent ivm griep/verkoudheids middelen die tekoop zijn, ik ga ervan uit dat het maken van dit soort middelen uit

Echinacea alleen door profecionele bedrijven kan in lab ofzo. niet thuis uit de tuin.

Players only love you when they're playing.

Wou je dan dat de plant wel geurde ?

Vind trouwens 10,- voor een Zonnehoed wel dik aan de prijs. Zal best een forse pot zijn dan. Maar dan nog.

Bedankt voor al jullie antwoorden

Heb het stickertje er nog even bij gepakt

Echinacea pururea "Little Magnus" Zonnehoed

Ik wilde idd er een tinctuur van maken en/of wat bloemen aan mijn caafjes geven Schijnen ze erg leker te vinden

Daarom vond ik het ook zo een misser

Het is idd een hele prijs maar wel een behoorlijke plant ze stond zo in de winkel van neem mij mee ik wil in een tuin

Dus ja wat doe je dan