Karietje Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 @Lia56 ik heb het uiteindelijk el gedaan met schroefdeksels in de oven & is goed gegaan, maar onze oven heeft echt ook wel functie inmaken & steriliseren etc. Quote Levensmotto : Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted July 29, 2022 Share Posted July 29, 2022 Ja, dat scheelt natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nasuada Posted August 7, 2022 Share Posted August 7, 2022 Joep en Jorieke kwamen knorretjes ophalen en brachten een doos tomaten mee.( Niet gewogen maar was zo rond de 4 kg. Vandaag de saus op de BBQ gemaakt. Ik hoop dat wij van de winter de heerlijke zomer BBQ geur en smaak nog proeven. Tomaten, groen eraf en in grove stukken. Heeel veel knoflook 4 uien Kruiden uit tuin, oregano,bieslook, Thijm, sali, basilicum,1 peper Met tak en al. Alles in 3 schalen op de BBQ gelegd al met al wel een uur geprutteld. Daarna af laten koelen( ben gaan grasmaaien) De takken eruit gepulkt en alles in de blender, kook overheen. Jampotten uitgekookt en. Voila...... Ready voor pasta, soep of andere tomaten basis. Heel klein beetje zout en peper Alleen de peper kwam niet uit moestuin . Hopelijk smaakt het. Thnx Jorieke. 4 Quote https://www.deblijehoeve.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted August 8, 2022 Share Posted August 8, 2022 Ziet er weer heerlijk uit. Ga ik zo ook proberen.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 13, 2022 Author Share Posted September 13, 2022 Ja, hier was het ook weer tijd voor deze methode. Braadslee volgeladen en in de oven gezet. Een uur later rook het verrukkelijk in huis en was het klaar. Rozemarijn en tijm takken eruit gevist, sjalot en knoflook geplet en toen geroerd. Ga het niet fijnmalen, vind dit lekkerder. Verschil met vorige (zeer oude seventies) oven is dat de verdamping een stuk sneller gaat. Dit gasfornuis heeft dus een hete lucht oven (en grill). Maar vandaag moet het snel in potjes anders is de saus straks op. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinke Posted September 13, 2022 Share Posted September 13, 2022 Oh dit ziet er heerlijk uit! Ga ik ook doen 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts