Geplaatst: 2 uren geleden2 u Wat zijn jullie bevindingen. Eigenlijk merk ik niet veel in smaak, omdat ik ze meestal als spinazie klaar maak.Ik heb al diverse snijbiet geprobeerd.Bright Lights bj verschillende handelaren en deze had veel vraat van beestjes.Charlie (deed het redelijk zo ver ik mij kan herinneren).Fireworks (leuke kleurtjes, maar wordt aangevreten.Lucullus (een licht blad, maar doet het wel goed, weinig of geen vraag).Bij sommige zie ik dat ze hele hoge snijbiet hebben, maar als ik het te lang laat staan, krijgen ze snel gaten.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Auteur Volgend jaar wil ik de Peppermint en Gele Stier eens proberen. Zo ik lees groeien ze snel en grote opbrengst.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik begrijp je vraag niet goed, ben je op zoek naar ervaringen mbt kweken, of juist de smaak?Ik heb een paar jaar geleden een aantal keren regenboogsnijbiet gekweekt. Dat is een mengsel met verschillende kleuren stelen, ziet er zowel in de tuin als op je bord erg leuk uit. Groeit ook heel makkelijk, ik had er eigenlijk geen omkijken naar. Volgens mij is het nogal een simpele groente. 😆 De smaak vind ik vergelijkbaar met andere snijbiet die ik ken uit de biologische winkel. Inmiddels zijn we gestopt met snijbiet kweken, we waren allebei de smaak een beetje zat. Algemene info over snijbiet vind je in de Wiki.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Ik heb de gewone groene, die vind ik wel neutraal van smaak.Charlie is niet commercieel te koop, dus die valt voor mij af, hoewel de smaak goed was.De snijbiet Lucullus geel is ook lekker.De gele snijbiet Sunset daarentegen vind ik erg gronderig smaken.De witribbige vind ik wel weer lekker.Volgens mij groeien ze allemaal snel. 1 uur geleden1 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 13 minuten geleden13 min Auteur 1 uur terug, Rookie zei:Charlie is niet commercieel te koop,Wat bedoel je daarmee? Ik heb hem gewoon besteld.
Geplaatst: 13 minuten geleden13 min Auteur 1 uur terug, Arja zei:ervaringen mbt kweken, of juist de smaak?Beiden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.