Jump to content
Koert

Braderiën, markten, beurzen, moestuindagen

Recommended Posts

Noordelijke zadenmarkt zaterdag 9 Maart, kwekerij Passiflora, de Akkers 5, Drachten.

Toegang €1. Programma:

40039848033_7e6b6da280_o.jpg

Wat een leuk programma!!

Ons oude voorhuisje ( 2 tot max 5 pers.) verhuren we regelmatig..bij belangstelling: stuur me een pb!

Waar de mol is is er hoop!

Noordelijke zadenmarkt zaterdag 9 Maart, kwekerij Passiflora, de Akkers 5, Drachten.

Toegang €1.

sjips....moet die dag werken....

Op zondag 3 maart is het zadenbeurs in het groentemuseum 't Grom in Sint-katelijne-Waver(Antwerpen). Ik dacht 4 euro inkom, maar je kan dan ook het museum bezoeken. Ik sta er dit jaar ook met een standje van de Tuinschuur. Tot dan misschien

Wat je zelf kweekt, smaakt steeds beter!

Met onze moestuinvereniging verdelen we zakjes zaad voor 1 euro-> http://www.detuinschuur.be/zaden

Wij verdelen nu ook de zaaiagenda van Diana.

13, 14, 15 en 16 februari staat TuinIdee gepland. Een grote beurs voor alles wat met de tuin te maken heeft, waaronder de moestuin!

Met Moestuinland.nl hopen we er de eerste 3 dagen te staan en zaden, plantuien, sjalotten en knoflook te verkopen. Ook gaan er accessoires mee, waaronder de flessebroes, papieren potjes en nog meer. Kom gezellig langs!

Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl

@Waaslander Volgens een paar posts omhoog stond krikke83 daar vorig jaar met een kraampje.

Bedankt donaldk had het ook gelezen maar vind eigenlijk weinig qua omschrijvingen bevindingen daarom mijn vraag .

Posted (edited)

14 Maart is weer de Noordelijke Zadenmarkt, dit keer in Frederiksoord. Beetje ver fietsen voor mij, maar wel aan te raden! Vorig jaar was het in Drachten, ik vond het de moeite waard. Dit jaar dus in de kop van Drenthe: https://noordelijkzadennetwerk.nl/website/programma-noordelijke-zadenmarkt-14-maart-2020/.

EDIT: Afgelast vanwege het Corona virus!

Edited by roeier

Posted (edited)

Frederiksoord ligt in Drenthe maar niet in de kop van Drenthe. Jammer, voor mij ook net iets te ver. 

Edited by loes

Dan zou het volgend jaar dichter bij jou in de buurt moeten zijn, want dan is de provincie Groningen weer aan de beurt om het te houden.

Posted (edited)

We zullen zien, Groningen is ook groot.  Kop van Drenthe was perfect geweest qua afstand. 

Edited by loes

Ja, kop van Drenthe is het inderdaad niet, ik had niet precies de loop van de provinciegrenzen bestudeerd, en vanuit Fries perspectief maakt het weinig uit. Ik zou mijn uitspraak nog kunnen verdedigen door te zeggen dat ik enige tijd in Sutherland heb gewoond, wat zoiets als zuidland betekent. Sutherland is het meest noord-westelijke deel van Schotland. Waarom heet het dan zuidland? De vikingen noemden het zo, en die hebben veel namen overgeleverd.

Dus ik heb lang in Groot Brittannië gewoond waar je een Sutherland hebt in het uiterste noorden en een Norfolk in het zuiden. Dus ik kan zeggen dat mijn kompas in de war is gebracht... 😁

Ik geloof dat ze voor de zadenmarkt wel graag een lokatie uitkiezen die een beetje centraal is voor alledrie provincies, dus het zal wel niet het Dollardgebied worden of zoiets. Maar ja, je zult het inderdaad wel zien. Het was vorig jaar zo populair dat het wel iets waarvan je verwacht dat het doorgaat in elk geval.

Ik heb mijn bovenstaande bericht aangepast: de zadenmarkt is afgelast vanwege het Corona virus. 😟