Jump to content

Schapen (in/naast de moestuin)

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Ik heb (nog) geen spinnewiel Dennis We gaan ook niet alle wol voor onszelf gebruiken, straks moeten we nog onderbroeken gaan breien

Een nicht van Joep heeft een kaardemolen/ding om (daarna)te vilten, ik ben benieuwd of het ding er net zo gaaf uit zien als die op jouw foto Veuvecouderc!

dat ding op de foto van leslie heet ook wel een PICKER.(amerikaans)

wat het doet, is de wol voorbewerken, door de wol uit elkaar te trekken , wat je normaal voor het kaarden zelf, met de hand zou doen.

in principe kan je wol die bewerkt is met een picker, ook zo spinnen als wolkje in je hand.

maar gekaarde wol spinnen is fijner omdat dan de meeste zooi eruit is, het het meer egaal is.

maar jorieke ik wil je eventueel wel van wol afhelpen hoor....of komen helpen met vilten....

Ik heb (nog) geen spinnewiel Dennis We gaan ook niet alle wol voor onszelf gebruiken, straks moeten we nog onderbroeken gaan breien

Een nicht van Joep heeft een kaardemolen/ding om (daarna)te vilten, ik ben benieuwd of het ding er net zo gaaf uit zien als die op jouw foto Veuvecouderc!

Ok, dat kriebelt wat minder, dus vilten onderbroeken

Ik zie hier regelmatig spinnewielen bij de kringloop staan....heb er geen verstand van dus geen idee of ze compleet zijn en zelf makkelijk aan te vullen met missing parts.

Weet wel dat ik een keer een kerstmarktbusreis heb gemaakt als aanbieding, en toen bleek dat je bij de lunch allerlei schapenwollen kussens, onderdekens, dekbedden enz. voor veel geld kon kopen niet gedaan want dan kon ik geen glühwein meer kopen...

Familielid heeft er wel eentje en die zweert erbij!..Kun je misschien ook lekker kussens enzo vullen...of een dekbed, want de schapenpopulatie breidt zich aardig uit bij jou Jorieke

• 1 month later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vanmiddag de schapen van de dijken gehaald, de boel verzameld (ze stonden in 3 groepen) en naar de winterweide gebracht, was nog gg lastig omdat Achmet en Pinky, de rammen erbij weg moesten maar voor de rest liep alles op rolletjes, de meiden waren zo blij dat ze richting groenere weiden gingen dat ze keurig meeliepen, ik had hulp van man en zoon, maar had het ,op de rammen na, makkelijk in mijn uppie aangekund.

Zo heerlijk, we lopen dan een kilometer of 8 en de schapen zijn zo braaf, Berle, mijn flessemonster liep samen met Luna, mijn mooiste en liefste schaap naast me en de rest er achteraan.

Genieten!!!

wr1jrn72181371850350.jpg

Luna

Wat onwijs leuk, ik vindt 8 kilometer best heel ver en braaf dat ze dan zo goed volgen en bij je blijven.

Dan heb je je vast een herder gevoeld zo met kudde opstap.

Volgens mij zouden nieuwbouwwijkmensen zoals ik nog willen betalen om mee te lopen

Dat stukje over de rammen riep bij mij twee vragen op, waarom lopen deze niet braaf mee, en waarom moeten ze gescheiden van de kudde ?

Players only love you when they're playing.