lorre Posted July 24, 2012 Share Posted July 24, 2012 Beste leden, Ik heb me ooit eens laten wijsmaken dat onze bovenstaande vliegjes maar op een bepaalde hoogte kunnen vliegen. Wat als we nu eens bloemkolen/wortels in een verhoogde bloembak zouden zetten van 1 meter hoog. Zonder ze af te dekken met een gaas, zou dit kunnen lukken. Dan heb je onze kwelgeest overwonnen op een biologische manier, is er toch nog een zicht in de tuin. Al die groenten onder insektengaas is ook niet zo mooi in de tuin.En je spaart je rug bij want het zou perfect op werk hoogte zijn niet meer moeten gehurkt zitten. Wat denken jullie daarvan ? Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
rubo Posted July 25, 2012 Share Posted July 25, 2012 dat onze bovenstaande vliegjes maar op een bepaalde hoogte kunnen vliegen. Wat denken jullie daarvan ? Ik heb het nog nooit gehoord en geloof er ook niet in.Maar je zou de proef eens kunnen nemen door wortelen te telen in een gewoon bed en in een verhoogde bak. Quote met vriendelijke groet, Rubo Link to comment Share on other sites More sharing options...
hoekman Posted July 26, 2012 Share Posted July 26, 2012 Ik heb er wel eens van gehoord en er zijn ook wel netten voor te koop. Ik heb het ook wel gezien en zelfs zelf geprobeerd. Maar toen was het gaas niet hoog genoeg en doe ik het nu weer anders. Helemaal rondom gaas en dat bevalt prima. Maar probeer het aub met netten van minimaal 80 cm hoog en laat het ons weten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lorre Posted July 26, 2012 Author Share Posted July 26, 2012 Zal ik idd eens proberen maar dat zal waarschijnlijk maar pas voor volgende zomer zijn.Laat wel iets weten wat het resultaat is. Quote Ist vandage ni tis vo morge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts