eva1986 Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik heb de zoekfunctie al eens doorgespit, maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag... En ik ben echt op zoek naar ervaringen! Omdat de framboos in de tuin toch wel errug goed bevalt (en vooral erg lekker is! ) zijn we op zoek naar een zomer soort (nu ottawa, herfstframboos, eerste jaar)! Liefst een met grote, sappige, maar vooral, smaakvolle vruchten! Kan iemand mij (ons) vertellen welke soort hij/zij het lekkerst vind, en waarom? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
sugar Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik heb hier drie zomerframbozenrassen aangeplant : Tulameen, Glen Doll en Glen Magna. Zelf groeit Tulameen van deze drie het beste. Het is ook de framboos met de hoogste Brix-factor (dus de zoetste). Quote Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aleg Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Ik heb op dit moment allemaal Glen Prosen staan en die bevalt goed. Kwekerij de Batterijen in Ochten http://winkel.batterijen.nl/index.php heeft een goed assortiment en is niet zo ver vanuit Brabant. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Pa heeft een berg frambozen staan, en die zijn heel lekker, alleen dat zijn van die kleine vruchtjes... En onze herfst framboos draagt echt vruchten zo groot als bramen... Nu zie ik bij de super ook altijd van die mooie grote liggen, maar die zijn nooit zo lekker als die van ons Dus vandaar even de vraag! Ik zal de tulameen op het lijstje zetten! Als iemand nog andere aanbevelingen heeft... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 Bedankt voor de website! Lees er ook over de malling delight "Rijptijd: juli. Zeer grote, erg goed smakende, zachte vruchten. Grote opbrengst." en de schonemann "Rijptijd: juni/juli. Grote donkerrode vruchten met zoete smaak en sterk aroma. Hoge opbrengst. Gebruik: verse consumptie en verwerking" en over onze ottawa dat t een zomerframboos is , nu snap ik er niets meer van... Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Zelf Golden Everest en Tulameen staan, ook sinds kort Sugana Lubera Primeberry (hele mond vol) en die valt me geheel niet tegen! Tulameen is toch wel de "eindbaas" van de zomerframbozen. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
eva1986 Posted August 14, 2012 Author Share Posted August 14, 2012 en waar valt mijn ottawa onder volgens jou frank? zomer of herfst? Quote Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted August 14, 2012 Share Posted August 14, 2012 Herfstframboos. Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts