Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ervaringen met zomerframboos rassen

eva1986

Recommended Posts

Ik heb de zoekfunctie al eens doorgespit, maar kan niet echt antwoord vinden op mijn vraag... En ik ben echt op zoek naar ervaringen!

Omdat de framboos in de tuin toch wel errug goed bevalt (en vooral erg lekker is! ) zijn we op zoek naar een zomer soort (nu ottawa, herfstframboos, eerste jaar)!

Liefst een met grote, sappige, maar vooral, smaakvolle vruchten!

Kan iemand mij (ons) vertellen welke soort hij/zij het lekkerst vind, en waarom?

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Ik heb hier drie zomerframbozenrassen aangeplant : Tulameen, Glen Doll en Glen Magna.

Zelf groeit Tulameen van deze drie het beste. Het is ook de framboos met de hoogste Brix-factor (dus de zoetste).

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Pa heeft een berg frambozen staan, en die zijn heel lekker, alleen dat zijn van die kleine vruchtjes... En onze herfst framboos draagt echt vruchten zo groot als bramen... Nu zie ik bij de super ook altijd van die mooie grote liggen, maar die zijn nooit zo lekker als die van ons

Dus vandaar even de vraag! Ik zal de tulameen op het lijstje zetten! Als iemand nog andere aanbevelingen heeft...

Bedankt voor de website!

Lees er ook over de malling delight "Rijptijd: juli. Zeer grote, erg goed smakende, zachte vruchten. Grote opbrengst."

en de schonemann "Rijptijd: juni/juli. Grote donkerrode vruchten met zoete smaak en sterk aroma. Hoge opbrengst. Gebruik: verse consumptie en verwerking"

en over onze ottawa dat t een zomerframboos is , nu snap ik er niets meer van...