Jump to content

grond moestuin

lilly

Recommended Posts

Hallo Allemaal,

Ik ga samen met mijn zoon van 9 een mooie moestuin aanleggen in onze achtertuin. We willen de hele tuin gaan gebruiken om mooie groenten, kruiden en planten te zaaien. Voor de consumptie en voor de sier. Mijn zoon wil nog een zakcentje verdienen door onze groenten te verkopen en dan weer nieuwe zaden te kopen voor nieuwe groenten. Hij is helemaal enthousiast (ik ook). De grond van onze tuin is "opgebrachte zandgrond?" Onze vraag is; wat is de beste grond voor onze moestuin om mee te beginnen volgend jaar? Ik heb gelezen dat zand goed is om door de grond te verwerken. De grond "slaat" nu vrij snel dicht bij regen. We willen in februari volgend jaar goed van start gaan, dus tips zijn welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Jochem en Evelien

• 3 weeks later...

Welkom Ik 'moet' het ook doen met zandgrond en heb gemerkt dat de meeste groente en kruiden gewoon groeien. Doe niets bijzonders aan het bemesten, 1x per jaar bemesten met korrels of verse mest. Enige groente die het mij echt niet doet is spinazie, maar dat kan ook aan mij liggen.