Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Mijn eerte moestuin

Erja

Recommended Posts

Hallo iedereen,

Mijn naam is Erwin, 38 jaar gehuwd en 2 kindjes. Wij wonen in Vlaams-Brabant.

Ik had hier een 10-tal dagen geleden reeds een berichtje achtergelaten, maar dit is helaas verdwenen door de crash.

Daarom maar een nieuw berichtje.

Wij hebben achteraan in onze tuin een stukje grond van 16m x 5,5m dat tot nu toe bijna helemaal braak ligt.

Daar zou ik graag een moestuintje van maken. Op het forum heb ik gedurende een aantal weken vooral gelezen en ideeën opgedaan over hoe een moestuin aan te leggen.

Aan de hand van dit heb ik geprobeerd om een moestuin te ontwerpen. Opgedeeld in een gedeelte met 6 (12 halve) percelen en een stuk voor klein fruit.

Graag zou ik weten wat ik al dan niet ben vergeten of waar ik kan verbeteren of veranderen.

Dank u.

Erwin

Ontwerp van de moestuin

eerste-moestuin-ontwerp-middenpad39041345039207.

Zoals de tuin er bij lag op 7 augustus.

img553681411345039352.JPG

Na een paar uurtjes werk op 9 augustus.

img554811471345039505.JPG

Rechtse stuk bijna onkruidvrij. De touwtjes voor het middenpad zijn reeds gespannen.

sam084595081345039602.JPG

De grond is wel een beetje laag gelegen en daarom zou ik graag grond bij aanvullen.

Welke grond kan ik hier het beste voor gebruiken? Gewone teelaarde of moet er nog iets anders bij?

Dank u.

• 2 weeks later...

ziet er grondig overdacht uit. Het enige wat ik zo in 1e instantie kan bedenken is: denk aan het licht. De zon. Die wilgjes nemen een hoop weg ( ook voedsel trouwens )

Hallo bit,

Ik heb die daar een jaar of 2 geleden daar gezet omdat de grond nogal vochtig was.

Kan ik die daar laten staan als ik mijn grond 20cm verhoog of moeten ze allemaal weg?

Of kan ik er een paar laten staan?

Ophogen van de grond heeft eigenlijk geen effect op deze wilgen, daar kunnen ze goed tegen ( meeste andere bomen niet ), maar ik zou ze zelf weghalen denk ik vanwege én het licht ( licht is alles in een moestuin ) én het vocht én het voedsel. Wilgen vreten veel, groeien hard, nemen veel vocht. Al is het daar wat natter.

Maar mij hoor je écht niet zeggen dat je ze móét weghalen hoor !

Ophogen van de grond heeft eigenlijk geen effect op deze wilgen, daar kunnen ze goed tegen ( meeste andere bomen niet ), maar ik zou ze zelf weghalen denk ik vanwege én het licht ( licht is alles in een moestuin ) én het vocht én het voedsel. Wilgen vreten veel, groeien hard, nemen veel vocht. Al is het daar wat natter.

Maar mij hoor je écht niet zeggen dat je ze móét weghalen hoor !

Dank u voor je uitleg.

Ga het zeker overwegen.