Jump to content

Vleesetende planten

henkg
 Share

Recommended Posts

Van deze website Speets, al lijkt carnivora welke jij deelt mij betrouwbaarder. Die website kende ik echter nog niet. 

http://www.iceland-nh.net/plants/data/Drosera-rotundifolia/znl-drosera_rotundifolia.html

Dit is het 'bovengrondse' deel wat nu nog zichbaar is. De afgestorven bladeren zijn overwoekerd door het Spaghnum. 

Edit: Hoe kan jouw veenmos in die bak trouwens zo mooi heldergroen zijn?

IMG_20221116_104634.jpg

Edited by Stan W

O ja: "Hibernacula zijn knoppen die loslaten van de ouderplant en omlaag zinken".
Maar dat gaat over waterplanten, en met name blaasjeskruid.

En ja: carnivora.nl is een hele tijd weggeweest, maar gelukkig weer online 👍

Mijn Sphagnum staat binnen, vandaar die kleur. De Drosera's buiten zijn hier ook onder het mos verdwenen. Als het (hard) gaat vriezen, mogen ze in de kas.

Edited by speets
Link aangepast.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Ah dan klopt het allebei, maar hangt af van de plantensoort. 

Mooie website, staat veel handige informatie op. 

Zag vanmiddag trouwens dat mijn veenmos ook mooie heldergroene nieuwe bladeren heeft gevormd. Het groeit trouwens als kool, ondanks dat ik afgelopen zomer vaak kraanwater moest geven. Helaas groeit dat gras en pitrus ook erg snel. Dat is er als onbedoeld cadeau tussen gekomen. Binnenkort maar weer eens afknippen voor de compostbak. 

IMG_20221116_105530.jpg