Babbelx Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Hallo hallo! Ik ben nu een tijdje bezig met paprikas telen. Ik heb 5 soorten: yolo wonder, orange horizon, yellow sunbright, purple bell en white bell. Ik kan weinig over deze soorten vinden op het internet.Ze groeien nu een tijdje en er zit al wat aan. Ik weet alleen niet zo goed wat ik van de paprika's kan verwachten. Wanneer moet ik ze oogsten, hoe groot worden ze etc. Ik had de kleuren erbij gezet maar door regen waren die totaal niet meer leesbaar. Nu weet ik het niet meer! Dus als iemand me dat ook kan vertellen ben ik je heel erg dankbaar.Dit is nummer 1. Ik ga er vanuit dat dit white bell is, omdat ze wit zijn. Het is een heel klein plantje die een tijdje terug zieke blaadjes had waardoor ik er heel veel af heb geknipt en de blaadjes pas net nieuw zijn, daardoor ziet ie er wat iel uit.Dit is nummer 2.Ik denk dat dit de paarse is, omdat ie zo donker is. De paprika had niet zo veel ruimte dus hij is heel plat hihi. Hij is ongeveer even groot als de witte. Er komen er nog meer bij.Dit is nummer 3.Dit zijn allemaal gewoon groene parpika's, het zijn volgens mij de grootste van alle planten.Dit is nummer 4.Deze heeft veel kleine groene paprikaatjes in de groei.Dit is nummer 5.Dit is de grootste plant met ook veel kleine groene paprikaatjes in de groei. Het zijn niet echt mega planten en de paprika's zijn ook niet erg groot. En ik weet niet welke er nou geel en oranje worden want ze zijn allemaal groen?En wanneer moet ik ze gaan oogsten? Tot hoe groot? Want ik vind het zonde als ze straks overrijp zijn of nog niet rijp. Sorry voor de lange post en bedankt voor het lezen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Oei, last van mijn nek door de foto's Heb je de planten nog voeding gegeven? Want ze staan in vrij kleine potten? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Foto 1 en 2 zal inderdaad de white bell en de purple bell zijn. Bij de andere planten is het puur een gok en zal je moeten afwachten tot ze afrijpen. Het formaat van de supermarktpaprika gaan deze paprikaatjes zo te zien niet halen. Het lekkerst is om te wachten tot ze gekleurd zijn, tegen de rijpingstijd worden ze ook niet heel veel meer groter. Je kunt paprika echter ook gewoon oogsten als ze nog groen zijn. Ik zou verder de bloemetjes er uit halen, wat daar aan komt zal hoogstwaarschijnlijk niet meer rijpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Als je een paprika hebt die al rood kleurt, maar de helft is van z'n formaat wat hij hoort te zijn.. Kan je die dan gewoon eten? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Ja hoor....smaakt gewoon naar paprika....niks mis mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts