Goedboerenindestad Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Ik heb last van rupsen (heel veel last )in mijn spruiten. Heeft iemand een (biologische) tip om van de rupsen af te komen? Alvast bedankt voor de tips! Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Een net erover voordat vlinders er de eitjes in komen leggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted September 13, 2012 Share Posted September 13, 2012 Dit is wat mij zo te binnen schiet als het gaat om biologische tips. Een insectside kan ik je zo niet noemen.- anti-insectengaas- met de hand wegplukken- combinatieteelt (bijv een koolplant in een bloemen border, als het maar afleidt)- vogels aantrekken in de tuin/omgeving- ... Meer schiet me zo even niet te binnen, anderen hebben vast nog aanvullingen. Bij een lichte aantasting van enkele rupsen is de schade bij een volwassen koolplant vaak nog wel redelijk te overzien, al zijn het veelvraten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Goedboerenindestad Posted September 14, 2012 Author Share Posted September 14, 2012 Bedankt voor de reacties wordt het denk ik toch gewoon "wegplukken" Quote Urban farming , stadsboeren: Daarover gaat Goed boeren in de Stad, in de breedste zin van het woord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts