zonnetje Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Heb fel blauwe kevers in de tuin ,kunnen die veel kwaad?Zo ja hoe kom ik van die kevers af . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Ze zitten veel in je muntplanten? Het is een munthaantje Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 ja in de muntplant en die eten ze goed kaal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Ik zou ze er uit plukken en ze aan de kippen voeren. Maar dan moet je wel kippen hebben natuurlijk Ik zou er niet tegen willen spuiten ofzo, tenzij je er echt heel erg veel hebt? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Nee kippen heb ik niet het zijn er flink wat en spuiten doen we niet op de tuin ,dus ze uit de plant plukken dan maar en ????? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spirrie Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 En???Dan zet je ze ergens anders weer uit. Â Niet bij iemand anders in de tuin natuurlijk... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 tussen duim en wijsvinger, en een tijdje lichtjes drukken ? ( je wilt ze geen pijn doen natuurlijk , maar wel doden )Â Nee, nee, niks sarcastisch bedoeld. Gewoon simpel doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Op deze pagina's ook nog info te vinden over de munthaantjes.Kevers kunnen op zich niet zoveel kwaad... hun vraatzuchtige larven wél! bestrijden-munthaantje-t5790.html  En op pagina 4 van "Insecten, foto's en verhalen" heb ik een serie fotooz geplaatst van de kevers, eitjes en larven...  insecten-foto-s-en-verhalen-t5261-30.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 17, 2012 Author Share Posted September 17, 2012 Oke zal ze wel vangen en ergens anders loslaten ,dood maken heb ik een beetje moeite mee .Maar moet zeggen zijn wel mooi om te zien .Heb deze plant van onze buurman op de tuin die heeft een stuk van zijn plant afgestoken en bij ons gezet .Dus ben bij hem wezen kijken en zijn plant zit ook vol ,zijn dus mee verhuisd naar ons toe . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted September 17, 2012 Share Posted September 17, 2012 Ook zonder mee-verhuizen weten ze je te vinden Hier zitten er steeds maar een paar in de planten, ik doe er niets aan. (dus ook niet vangen en aan de kippen voeren, zoals ik al voorstelde) Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 Heb er veel gevangen in een potje gedaan en onderweg naar huis in een bos stukje los gelaten .Maar als je de plant te veel beweegt vallen ze er af en dan vindt je ze bijna niet meer . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted September 19, 2012 Share Posted September 19, 2012 Vergeet niet om de eitjes aan de achterkant van de blaadjes ook te verwijderen!! Anders heb je zo weer een plaag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted September 19, 2012 Author Share Posted September 19, 2012 vergeten dus morgen maar doen . dank je Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted October 2, 2012 Author Share Posted October 2, 2012 De kevers zijn weer terug waarschijnlijk dus toch niet alle eitjes gevonden . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted October 2, 2012 Share Posted October 2, 2012 Ze komen ook vanuit de wijde omgeving aanvliegen. Houden ook erg van Elzebosjes etc. Gewoon bijhouden dus en de eitjes blijven verwijderen. Dan heb je de minste schade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts