Jump to content

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Jorg
 Share

Recommended Posts

Peen en erwtjes met gebakken aardappels, zoon stukje kipfile ik vales camember snitsel.

En net tijdens het kijken van oempa loempa hihi charlie en de chocolade fabriek lekkere poriddge daar had zoon lief in eens trek in. Mmmm jammie.

Voor die gene die niet weten wat het is, gewoon pap hihih ik laat de havermout zo dik in koken dat het bijna een bal word dan suiker er over heen en koude melk er bij jammie.

getver sorry hou niet zo van koude ballen met suiker sorry

broodje van vanmiddag met koolsla en kaasjes

koolsla= gesnipperde bloemendaalse gele met rozijnen, walnoten in een sausje van mayo, ketchup en yoghurt

Edited by Guest

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

kartoffelpuffer, tuinbonen, biefstukje, koolsalade

(nou jongens en meisjes, dat was dus echt lekker:

600 g eigen frieslanders in smalle reepjes (zeg 3x5x50 mm) masjienen en afdrogen met keukenpapier

eigen uitje idem

3 eitjes kloppen met parm kaas, 30 g meel, nootmuskaat, P&Z

uitje erdoor en kartoffeltjes erdoor scheppen ( geheel moet vrij droog zijn zodat je de puffers ziet met de reepjes aardappel er nog in en niet een soort pannenkoekje)

niet zo:

74140-960x720-mama-s-kartoffelpuffer42051384886758.jpg

maar zo:

1290597950Kartoffelpuffer2741700214702961dpaPxgenr300xA35271384886778.jpg

plukje in hete zonnebloemolie kiepen, platdrukken en bakken tot lichtbruin, keren en idem tot gaar

meteen serveren

kool fijnsnijden in de keukenmasjien die toch al vies was

rozijnen (geweekt) erbij

geroosterde walnootjes erbij

sausje van olijfolie, citroensap, flinke drup gembersaus, idem mayo , idem ketchup erbij

15 minuutjes laten staan in de koelkast

en dan op je bordje

)

Ik maak vandaag weer een kaas, dus vanavond staan er wei-pannenkoeken op het menu. Met appel!

De appels komen niet uit eigen tuin, ik had zelf maar 5 goudrenetten. En die zijn al lang op Maar we hebben de mooiste valappels bewaard die we wekelijks voor de varkens bij elkaar harken hier in de buurt.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

28 oktober heb ik de wiltofwortels uitgegraven en 2 november heb ik het loof eraf gesneden en de witlof in emmers gedaan en op verschillende plaatsen (in huis en in de schuur) weggezet.

Vanmiddag hebben we de eerste witlof gegeten. Heeeeerlijk

witlof.jpg

Na lang twijfelen heb ik (om gezondheidsredenen) besloten om met mijn moestuin te stoppen, maar wat zal ik de lekkere verse groente gaan missen

Wie zaait zal oogsten

@rozekonijn: ja, maar dan zonder die 80 g kaas maar met een snufje parm gerapst

vandaag eten we het weer want broertje echtgenote komt eten en heeft al eens tussen neus en lippen door gezegd dattie dat wel heul lekker vond...hint, hint, hint...

...maar dan met een bal lamsgehakt en andijviesla met wat yaconschijfjes.

pompoensoepje met Friezig roggebroodje van rogge uet

straks rijst, gebakken tempeh, gebakken bloemendaalse gele en een bio-eitje

geoogst/inkopen gedaan voor de snert van morgen: knolselder uet, ui en prei uet, wortel spekjes en een flinke hamschijf met bot en zwoerd

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...