RobO Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Goede morgen We hebben nogal wat kool staan en ik dacht aan zuurkool uit eigen pot. Heeft iemand in de buurt van Haarlem misschien een zuurkoolpot 5 liter met waterslot en deksteen te koop?Of weet iemand een winkel in de buurt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Ik zoek me ook al rot op marktplaats maar die dingen zijn in deze tijd van het jaar kennelijk behoorlijk gewild. Ik heb nu een afsluitbaar zuurkoolvaatje (zo'n wit tonnetje met een rood deksel) van 6 liter vol staan, staat nu drie weken en gaat tot nu toe goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 De brouwmarkt heeft ze stuurt ook op..niet goedkoop. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ClaudiaRebecca Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 zuurkoolpotten zijn eigenlijk belachelijk duur.alleen omdat er 2 halve stenen in liggen..... ik heb in de kringloopwinkel een geglazuurde pot gekocht (volgens mij typisch duits), ik begreep van een kennis dat men hier altijd vruchten in sap in maakte.het is een rechte pot met deksel. heb de zuurkool met kruiden erin gedaan, bovenop een paar hele koolbladeren, een schoteltje en daarop een grote kei (weggehaald bij de vijver en verpakt in een goede plastic zak).Deksel op de pot, sluit nog goed aan .t staat nu ruim 3 weken en t gistingsproces is goed op gang gekomen. kosten... € 3,00 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erwin1964 Posted October 5, 2012 Share Posted October 5, 2012 Tja regelmatig marktplaats afstruinen dus. Zo ben ik ooit eens voor 10 eurie aan een complete perfect werkende sappan gekomen. Geduld is een schone zaak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts