Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Onbekende groente: wat is dit?

idacarola

Recommended Posts

img032966461349691264.JPG

in de moestuin heb ik dit jaar een prachtige plant (krijgertje) die mij als komkommer werd aangeboden. enorme groeikracht, tientallen 'vruchten', die niet op kk lijken, eerder op een vorm van courgette maar dan holler. er zitten zwarte zaden in die bitter smaken, ik heb namelijk geprobeerd de oogst te stoven maar door die inhoud werd het geen succes. wie weet om welke groente het gaat en is ze ueberhaupt eetbaar?

?? olijfkomkommer?? die hebben beetje zelfde vorm en zijn ook hol met zwarte zaadjes van binnen. Ik heb 'm zelf niet dus kan het niet goed zeggen. Op het forum is een topic hierover. als je zoekt op olijfkomkommer vind je ook wat foto's

Ze maakt frisgroen blad en vanaf juli kleine groenwitte bloempjes. Het eetbare gedeelte is de vrucht die na de bloei gevormd wordt. Het zijn kleine groene holle kromme vruchtjes. Eet ze klein en jong (3-4 centimeter groot), als ze groter worden komen al snel de oneetbare grote zwarte harde zaden in de vrucht. Klein en jong zijn ze lekker knapperig en ze hebben een zachte frisse duidelijke komkommersmaak. Lekker in salades, om te vullen of in roerbakschotels.

Hoe groot waren ze toen jij ze hebt gegeten? Lijkt mij een leuke plant om te zaaien volgend jaar!

bedankt iedereen voor de reacties. duidelijk is, dat ik ze te groot geoogst heb. ze blijven namelijk schitterend om te zien, ook als ze groter zijn, dus je bedenkt niet dat ze dan niet meer smakelijk zouden zijn. Volgend jaar nieuwe kansen!!! een prachtplant die wij een eigen 'wigwam' hebben gegeven om tegen aan te groeien! bij 2 bamboestokken één plant en dan groeien ze heerlijk omhoog en in elkaar. posting.php?mode=reply&f=12&t=6966#