Thessa Posted November 3, 2012 Posted November 3, 2012 (edited) bij een pol welke data het wordt hoort ook een ruil topic toch ?ik bijt de spits wel af ik heb te ruilen; * crosne (voor appelvrouw)* tamme en of wilde braam onbekend ras groot en zwart en vrij laat....(1 voor appelvrouw) nog meer in de aanbieding hoor* japansebes ( 1 voor angela)* frambozen met onbekend ras....* maggie plant/lavas ( frank vwl)* vingerhoed ( weknow & ? )* rabarber ( frank vwl * pitoreska )* vlierbes tak ( jootje en angela wat takken)* plastiek plant potten in verschillende maten ( gebruikt )( conny)* likeur flesjes klein !! heel erg veel !! heb ik ook weer gekregen maar het zijn er echt veel en veel te veel....(appelvrouw) wie wil nog meer ?* verschillende zaden oa, dille, mosterd, peterselie, zonnebloem, lavas, pompoen, wat bloem soorten enz* voor jet de netjes & een aantal likeurflesjes.* producten van Jam en Zo kijk maar even op de site http://www.jamenzo.nl wat ik graag zou willen hebben;* walnootboom (pje) al gehad van appelvrouw hij staat te overwinteren * euqaliptus* vijgen soortjes* rozenbortel struikje/stek* komkommer (Conny)* paprika ( weknow & dennis )* Allium senescens glaucum, rode bieslook, marjolein, appelmunt, aardbeimunt, 7-jaars-spinazie (Rumex patientia), stevia (Jorieke)* bolmos* mooie stukken boomschors* snoeihout van druiven met grillige kronkels en uitsteksels...hoe gekker hoe mooier ! ( frank wvl )* kleine glazen potjes met deksels en mooie merkloze glazen liter flessen ( flessen Angela) ( grote pot pitoreska)* mandjes en planten bakjes..wie moet zijn zolder/schuur/voorraad kast nog opruimen waar al die gekregen planten bakjes en mandjes staan die je nooit weer gebruikt ? ha ha ik ben er blij mee kan er niet genoeg van hebben ( angela ) !!! mee nemen voor Jorieke; "ruil" doos met WC papier, olie en zout en pakket voor Jet ivm de walnoot. ****WORTELTAART niet vergeten en tas met roerstokjes, bordjes, bekertjes, glaasjes enz.... Edited March 21, 2013 by Guest kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Posted November 4, 2012 Posted November 4, 2012 Hihi jij hebt er zin in!! Ik ook hoor Wat bedoel je precies met vaste spinazie? Ik heb 7-jaars-spinazie (Rumex patientia) voor je? Die zaaien zich flink uit hier, dus daar moet ik ergens in maart denk ik al wel wat van uit kunnen spitten.Stevia moet ook wel lukken, een (wortel)stukje van mijn volwassen plant. En qua houtschors hebben we ook wel wat liggen denk ik. Ik zal eens kijken. Verder moet ik even kijken wat ik allemaal in potjes kan stoppen. Zo vroeg in het jaar... In ieder geval heel wat muntsoorten (aardbei-, chocolade-, citroen-, Marokkaanse-, etc. etc. ) en tijm en roomse kamille en peperkers en nog heel wat leuks (en vast) - oerprei plantjes- Sint Jansui plantjes- aardamandel knolletjes. -Verder kan ik volkoren meel malen voor de liefhebber? Van eigen tarwe, zo goed als biologisch (nou ja, niet volgens de strakke regels omdat onze grond en het zaaigoed niet biologisch zijn.) want niet bespoten en geen kunstmest. -Qua maïsmeel moet ik nog even kijken of we wel teveel hebben. - Broedeieren, van een mengsel aan kippen. Geen zuivere rassen dus. Wel een gok van wat het ongeveer kan gaan worden - kuikens, al gaat het sexen van de kuikens nog niet bij alle rassen even goed Je hebt iig garantie, en kan haantjes weer omruilen voor hennen - en uh... ik kan zorgen dat er net een varken is geslacht? Zodat we diepgevroren vlees hebben? Vers is wat lastiger, tenzij je natuurlijk een half varken wil ofzo Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Thessa Posted November 4, 2012 Author Posted November 4, 2012 he Jorieke ik had vorige moestuindag van jou een klimende vaste spinazie gehad of heb ik dat verkeerd begrepen ? helaas hebben de beesten hem opgevroten en ben bang dat ook het wortel gestelletje er niet meer is.....er komt niets meer tevoorschijn.... kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
Jorieke123 Posted November 4, 2012 Posted November 4, 2012 Hm, ik hoop dat die van mij deze winter een keer wel overleefd (vorige keer niet), dan krijg je daar een stukje van. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Kruidje Posted November 4, 2012 Posted November 4, 2012 Jorieke,heb je al wensen wat je wilt krijgen kwa ruilen? Er komt zeker nog iets bij. Alleen heb ik dat nog niet bedacht. 2-3 zaailingen van een vlinderstruik2-3 aloe vera stekjes (2 jaar oud en kan je 3 jaar oud gebruiken)zaailingen van alsemzaailingen van pimpernelwitte alpine aardbeitjes (die had ik vorig jaar ook - bleek helmaal geen bosaardbei te zijn toen ik op het zakje met zaad keek)aardperenherfstframbozen zonder rasik zou wat extra physalis voor iemand kunnen proberen te zaaien (heb zaad van beide soorten)dito voor prei en orange snack-paprika en eventueel aubergine (tot dat de vensterbank vol zit) Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Kruidje Posted November 10, 2012 Posted November 10, 2012 Heb 2 beuken-zaailingen gevonden. Als iemand ze wil ga ik ze bewaren, anders trek ik ze eruit... Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
appelvrouw Posted November 10, 2012 Posted November 10, 2012 Thessa ik heb je walnoot uitgegraven met Lie. Ik zal hem van de winter in de serre houden zodat hij niet bevriest, of beter nog, ik breng hem 12 of 13 december, want dan heb ik een bruiloft in Schagen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Posted November 15, 2012 Author Posted November 15, 2012 Thessa ik heb je walnoot uitgegraven met Lie. Ik zal hem van de winter in de serre houden zodat hij niet bevriest, of beter nog, ik breng hem 12 of 13 december, want dan heb ik een bruiloft in Schagen jullie zijn welkom hoor !! tegen die tijd maar even PM ? kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Ja als het gaat lukken om hem langs te brengen dan pm ik je wel..of beter..stuur mij je mobiele nummer als je wilt; dan kan ik je sms-sen... Je walnoot: O, nee sorry het is deze We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Plantje groot,plantertje....................verzorginghuis????????? http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
appelvrouw Posted November 16, 2012 Posted November 16, 2012 Dat valt wel mee Thea..de moederwalnoot hebben wij 15 jaar geleden aangeplant als 3 jarige boom...we hebben er al heel wat jaren vruchten van We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Thessa Posted November 16, 2012 Author Posted November 16, 2012 haha kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Posted December 3, 2012 Posted December 3, 2012 Voor hen die op de moestuinforumdag komen:Ik wil iedereen oproepen om netjes voor me te bewaren..netjes van mandarijnen, uien, sinaasappelen, noten.Daar wil ik een recycle project mee doen op de Jardinades volgend jaar.Thanks We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Ben benieuwd wat je ermee gaat doen, maar ik zal ze apart leggen. http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
appelvrouw Posted December 4, 2012 Posted December 4, 2012 Dank je wel Gemma! Ik wil er een gordijn annex achtergrond mee knopen... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Gemma Posted December 6, 2012 Posted December 6, 2012 Post je een foto van het resultaat ( als het zover is uiteraard )? http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Thessa Posted December 17, 2012 Author Posted December 17, 2012 de walnoot staat veilig in de schuur te wachten tot ie de tuin in mag jet dank dank dank je krijgt een dikke knuffel van me op de moestuindag en wat lekkers wat vondt ik het jammer dat ik er niet was, toen jullie de walnoot helemaal uit Frankrijk mee namen en langs brachten.maar de sollicitatie was niet voor niets, ik ben aangenomen bij Green peace kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Posted December 17, 2012 Posted December 17, 2012 O Thessa wat geweldig goed van en voor je!!Superleuk.Lie feliciteert je ook.Nou daar wilde ik je wel voor missen hoor (jammer was het wel)Nu goed voor deze noot zorgen, en uitkijken dat ie niet in zijn pot bevriest..of, als het een zachte periode is, de boom meteen in de grond zetten misschien? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
thea Posted December 17, 2012 Posted December 17, 2012 Ja je kan nu heel goed bomen planten. http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Thessa Posted December 17, 2012 Author Posted December 17, 2012 O Thessa wat geweldig goed van en voor je!!Superleuk.Lie feliciteert je ook.Nou daar wilde ik je wel voor missen hoor (jammer was het wel)Nu goed voor deze noot zorgen, en uitkijken dat ie niet in zijn pot bevriest..of, als het een zachte periode is, de boom meteen in de grond zetten misschien? ja supper he !de noot bewaar ik veilig in een vorstvrije schuur, tot de lente door breekt, dan gaat ie lekker met zijn voetjes de grond in kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
appelvrouw Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Nu de moestuindag vrijwel vaststaat ( hoera ik ben blij! )een vraag: hoe deden we dat vorig jaar met de ruillijsten? Want dit is eigenlijk de ruillijst van Thessa niet? OT: Thessa hoe klein zijn die likeurflesjes? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
geedee Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Een aantal mensen hadden hun eigen topic ruillijst gemaakt ( zie hoofdstuk moestuinforum-dag-f58.html )
appelvrouw Posted December 18, 2012 Posted December 18, 2012 Je hebt gelijk Gé..ik ga eens even inventariseren wat ik heb en wil en dan mijn eigen lijst maken... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Frank vwl Posted February 14, 2013 Posted February 14, 2013 Ik heb het snoeihout van een druivenplant bewaard, toevallig stond hier een druivelaar die jaren niet gesnoeid was dus heb de grootste takken bewaard. Heb ze wel een stukken geknipt, de meeste van 1 meter ongeveer anders kan ik ze toch niet meenemen in de auto. Ik ben eigenlijk op zoek naar een rabarber plantje. Het ini mini plantje wat ik bij Vreeken's had gekocht was al na 1 week overleden als je geen rabarber hebt dan wil ik nog wel een lavas plantje.
angela († maart 2025) Posted February 14, 2013 Posted February 14, 2013 Ik heb interesse in japanse bes. Ik heb wel mandjes en potjes en zo voor je.
Recommended Posts