Jump to content
appelvrouw

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2012-2013)

Recommended Posts

9 bedjes gewied, bonenstokken neergezet en de bonen uit de kas er bij geplant, spruitjes,tuinkers, goudsbloemen en pastinaak gezaaid.

Naar de boerderijwinkel geweest voor palen en gaas voor om de moestuin. Ik hoop dat ik morgen aan de andere groentebedden toe kom, volgens mij is de verwachting dat we morgen een zonnetje krijgen, dat zou echt fijn zijn!

Net weer bezig geweest. Broccoli, bloemkool en sla uit de kas, in de vollegrond gezet. Alles even geschoffeld en gewied. Van de buurman 2 komkommerplantjes gekregen, deze hebben een mooi plekje in de kas gekregen.

onkruidjes verwijderd,en gewenste kruidjes verplaatst.

De heg gesnoeid, courgette en paprika in een pot geplaatst en wat onkruid verwijderd

De kuikens verhuisd naar een groter stukkie loopruimte, prei gepoot, snijbiet, bonen, doperwten, mange tout en courgettes uitgeplant, kruiden verpot. En verder heel veeeeel onkruid gewied (en aan de kippen gevoerd).

en zijn we vandaag even naar de Zaaidag op Katendrecht geweest en dat was leuk

Ik ben daar ook naar toe geweest, was leuk he....wel kleiner als dat ik verwacht had maar desalniettemin ben ik, goed geslaagd!

Het was inderdaad klein, en, naar mijn zin, iets te ruim opgezet, daardoor had het nog iets extra leegs. Als ze de kraampjes van de particuliere aanbieders ook op het Deliplein zelf hadden neergezet, had het veel gezelliger geleken, denk ik. Toch vond ik het inderdaad heel leuk !!!

OT: De spinazie geoogst en gewassen en in de koelkast gelegd in een plastic zak, die eten we morgen als sla. Op de vrijgekomen plek de Chinese boontjes zaailingen gezet.

Heel veel gewied. Ik had de aardappelbedden te ver in het onkruid laten komen met die regen. Het was echt een tegenvallend en lang karwei dat weer schoon te krijgen. Voorzichtig tussen de jonge aardappels het onkruid wegtrekken. Ben er ruim 2 uur mee bezig geweest.

De bedden met de sla en andijvie schoon gemaakt. Wat delphinium-zaailingen een maatje groter gegeven. Rupsen geplet in de kruisbessen. Het zijn er nu niet veel meer.

Lange dag op de tuin. De temperatuur viel trouwens tegen

de tuinbonen maar weer eens vastgebonden,aan de stok, ook de doperwten en peulen, ook de eerste paprika bloemetjes gezien. zo leuk, maar weer veel regen deze week, en het zonnetje doet zoveel helaas, zo jammer,ieder jaar is er weer wat.maar ja misschien komt de zomer echt wel.

gisteren gewied, mét kluitjes helaas, ligt nu op de wanhoop

veenmolvalletjes geplaatst, bloemkool uitgeplant, zonnebloemen uitgeplant,

yacon uitgeplant, persicaria gekregen op de stekjesdag geplant, grasveldje van de thuistuin verzorgd (geprikt, geharkt, gekoemestkorreld), rabarber geplukt en verwerkt (weggegeven, opgegeten en ingevroren)

(dat gaat zo: ik heb een vierkant bessenveldje 3 x 3 meter en zet daar het frame van een goedkope partytent overheen, bovenkant en helft van de poten

92451461451369032454.gif

daaroverheen gaat dan weer een net

Vandaag nog best lang op de tuin geweest, gezien de miezer en de nattigheid. Op een gegeven moment werd het écht te gek, en ben ik maar vertrokken.

Aantal vaste planten opgepot. Kasje water gegeven; heel weinig. Raam toch maar op een kier gelaten , ongeacht de kou.

Wat gewied rond de knoflook-soortjes en de uien. Het viel me echt op dat ( wat Jasmin in een ander topic al opmerkte ), dat de aarde veel warmer leek dan de luchttemperatuur. Dat verschil was echt opmerkelijk. Het was haast lekker om het ( nu geen handschoenen aan ) de hand in de aarde te gaan.

Rare gewaarwording. Is me eigenlijk nog nooit eerder zo opgevallen.

Eind van de middag werd het minder kil en heb ik nog een paar uur in de tuin gewerkt. Droog maar zacht winterweer zal ik maar zeggen. De was was wel droog en ik heb het gangbare tuinwerk kunnen doen. Enkele paarse broccoli in grote pot van kas > buiten geplant, enkele rode artisjokken idem. Onkruid gewied, straatje aangeveegd, border langs de kas gemaakt voor natuurlijke schaduw tzt van klimplanten geleid langs bamboestokken.

Vandaag 10 dieven van de tomatenplanten "gestekt" Ging vorig jaar prima....dus voor herhaling vatbaar

Hoe doe je dat precies Geedee? Ben wel benieuwd

Bonaire is waar mijn huis staat en waar mijn bed slaapt!

Daar is een topic over ook hoor ( zie rechtsboven : zoekfunctie ) Echt álles is hier te vinden

Ja als je dieven gebruikt dan is de bloei er ook meteen.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Voor de eerste keer slakkenvraat geconstateerd, heeft trouwens een excellente smaak, is gelijk voor een artisjok gegaan...dus ik ga maar al mijn bakken vorzien van een randje kleefbaar koper...

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Gister 10 tomatenplantjes, San Marzano, Roma en Marglobe in de kleine kas gezet.

Courgettes overgepot.

Tijm, Marjoraan, Rozemarijn en selderij in de kruidentuin gezet.

Beetje opgeruimd, geveegd. Helaas heel ander weer dan de dag ervoor maar het was gelukkig wel zacht, niet zo heel koud.

De tweede aardbeientoren beplant, genoten van de prachtige peulenbloesem, laatste 21 paprika's per 3 ala diana's mooie moestuin in potten gezet. wWderom gezworen volgend jaar minder uit te zaaien wat ik tegen Januari al lang weer vergeten ben als ik met hebberige oogjes door de zadenbakken kijk....

Verder onkruid gewied en pompoenen in de voortuin geplant.

Ook leuk..volgens de buienradar regent het hier..maar ik zit heerlijk in de zon!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Gisteren de aardbeienbedden geschoffeld en het laatste stukje aan tegels gelegd. 8 Tomatenplantjes uitgeplant in de volle grond en een aantal Franse boontjes gezaaid in de koude kas.

--------------------------------------

Django

Flink lopen onkruid trekken, het loopt dit jaar weer de spuigaten uit, kan het niet echt baas.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Nog een bak erbij, grond er in, daar de chinesche peterselie uitgeplant en in een andere hoek een paar lavas gezet, daar kunnen ze weinig kwaad. Hier en daar nog een slaplantje neergezet en nog wat onkruid verwijderd en naar de lucht gekeken die snel dichttrekt....vannacht wordt het weer koud.......

MVG

Danuta

Guest
This topic is now closed to further replies.

Over moestuin forum

Op het moestuin forum delen leden ervaringen en tips over het telen van groenten en fruit in de moestuin.

Lees meer over moestuinforum

• Create New...