Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Toch maar eens voorstellen

Bertus

Recommended Posts

Ik scharrel al een half jaartje rond op het forum maar had me nog niet voorgesteld

Mijn naam is Bert en ben ruim een half jaar met (vroeg)pensioen. Naast oa muziek maken, wandelen en reizen is tuinieren (sier-, groente-, fruit-) een grote hobby.

Het stukje groente+boomgaardje achter mijn siertuin is ca 120 m2. Geen uitgebreide groentetuin ....courgette, tomaat, peultjes en mn "vergeten groente" zoals chioggia, pastinaak, aardpeer.

In het boomgaardje heb ik naast kleinfruit (kiwibes, zw.+bl.+kruisbes+druiven) fruitboompjes die ik klein wil houden (dus op zwakke onderstam) ... zie mijn topic mbt zelf wat proberen bij "noten en fruit".

Wat betreft keuze van fruitsoorten heb ik veel info (en ook boompjes) weggehaald bij Fruitlent.

Welkom op het forum. Al scharrelend kom je er vanzelf achter hoe leuk het is om iedeeën over tuinieren uit te wisselen. Muziekmaken is naast tuinieren ook een hobby van mij. Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je speelt.

Veel plezier hier op het forum.

Groetjes,

Kamilla

@ Kamilla

Samen met mijn vrouw (harp+zang) en nog 2 vrienden (gitaar/mandoline+zang en basgitaar+zang) maken we (al ruim 25 jaar) wekelijks akoestische muziek thuis in de huiskamer. Ik speel gitaar en mondharmonica.

We spelen "americana" ...een beetje blues, beetje country, beetje (ierse)folk. We treden niet of nauwelijks op, een keer per 1 a 2 jaar ..... gewoon voor ons zelf lekker muziek maken met een glas wijn erbij

Oh ja... En wat doe jij?

Dat klinkt reuze gezellig! Fijn om vrienden te hebben die in muzikale zin aanvullend zijn. Mijn man en ik houden ons bezig met oude muziek, d.w.z. middeleeuws, renaissance en barok tot 1750. Mijn man bespeelt diverse blokfluiten (van sopraan tot en met grootbas) en middeleeuwse doedelzak. Ik speel op een rebec (middeleeuws strijkinstrument), gemshoorns en spinet (enkelsnarig clavecimbel). Het is in het voorjaar en de zomer wel eens een "gevecht" om je handen geschikt te houden voor je instrumenten terwijl je stevig bezig bent in de tuin. Een piepklein stekeltje van de wijnbes in je vingertoppen dat gaat ontsteken en je kan het spelen wel een paar dagen vergeten. Wij spelen in principe ook alleen voor het plezier. In juni hebben we een optreden gehad toen mijn vader 80 jaar werd. Heel leuk geweest.

Wie weet komt er nog eens een moestuinorkest om onze groentes in de juiste stemming te brengen.

Bertus en Kamilla, wanneer mag ik komen luisteren?? Dat klinkt allebei geweldig !!!! Als ik over die grote blokfluit lees moet ik ineens denken aan het Loeki Stardust Quartet, die heb ik vroeger eens live gezien, ik vond het waanzinnig gaaf !!!! (is wel ruim 25 jaar geleden)

Verder vergeet ik helemaal Bertus welkom te heten op het forum , bij deze dus!!

@ Kamilla,

Leuk die oude instrumenten, van de meeste heb ik nog nooit gehoord, zal eens googlen

@ Nynkef,

Mooi als een optreden van 25 jaar geleden in herinnering blijft, muziek kan zo lekker blijven "plakken"

Moestuinforum??

Gr. Bert