Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gezaaid/geplant? (Seizoen 2013)


Erny

Aanbevolen berichten

nog meer augurken geplant, verschillende soorten pompoenen uitgeplant, boerenkool, spitskool en spruitkool uitgeplant, raapsteeltjes en postelein gezaaid en tot slot nog 3 verschillende soorten stamslaboontjes gezaaid (paarse, gele en groene)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zes slaplantjes (allen groen, Roma - Krul - Krop) her en der geplant.

 

Nog wat Dille en Slangenradijs geplant.

 

Drie Olijfkomkommerplantjes in volle grond gezet evenals de Chayote.

 

ABC-kruid in kruidenbak gezet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een rijtje ramenassen gezaaid, vlak bij de erwten, die gaan binnenkort toch weg.

Verder nog wat andijvie, suikerbrood en spitskool in potjes gezaaid.

Verdorie, één dag goed groeiweer en nu is het al weer te koud met die wind.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 8 palmkoolplantjes gepoot en nog 3 in potjes gezet als reserve, een gekocht groene koolplantje gepoot. En dille en uien in mini kamerkastjes (van de Action) gezaaid, kostte maar 99 cent zie wel wat het wordt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren en vandaag...

 

Pompoenen, augurken, komkommer, courgette uitgeplant.

 

De twee vandaaltjes na lang zoeken gevonden die acht augurkjes hadden onthoofd Twee kleine naaktslakjes lagen verscholen in de buurt te slapen: vliegles gehad, richting de heg.

 

Al twee jaar heb ik een doosje slakkenkorrels achter de hand, nooit hoeven te gebruiken, maar begin nu toch in de verleiding te komen ivm met forse slakkenschade aan alle kanten.

 

Nieuwe mulchlaag gelegd van onrijpe compost. Gaat toch verdraaid snel dat composteren. Derde keer al dit jaar. De mulch verdwijnt ook langzaam, dus dat bijvoegen moet blijven gebeuren. In de hoop zat een mierennest, bomvol eieren. Een merel (met wat albinoveertjes in zijn verendek) is zich helemaal hallucinerend te buiten gegaan gisteren. Het beest werd helemaal lyrisch en gek, al pikkend in de groentebedden...

 

Tatsoi verspeend in volle grond. Bonen gelegd: pronkbonen en wedstrijdbonen.

 

En net als ik denk: Ik heb een hangmat nodig voor optimaal genieten in de tuin: wordt het weer herfst... Het stormt nou buiten.

 

Eerste rode aardbei gespot... helaas nog een wit kontje, dus die hangt nog om uit te rijpen. Eerste goudsbloem vandaar in bloei. Beetje laat, maar ben heel tevreden en trots op mijn kindje.

 

Gisteren voor het eerst thee gedronken van zwarte bessen bladeren: jammie... echt lekker. Heb maar spontaan gesnoeid (ja, Bit... ik heb gesnoeid ) en die bladeren gedroogd in de droogmachine. Ook blaadjes van leverkruid gedroogd (vanwege gezond, niet vies ook niet speciaal lekker), ook heermoes gesneden en gedroogd. Mijn keuken stonk als een natte hooiberg van die heermoes (de drooglucht die uit die droger kwam), ik ruik tien keer liever mest dan die geur, jak. Maar ja... tis gezond als thee, en als dat straks niet smaakt, wordt het thee voor de plantjes... komt wel op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stekjes van een aantal muntsoorten gemaakt, alvast voor de MTFD van september.

 

Stekjes van de Meloenpeer gemaakt, ook voor dan. Meloenpeer omgepot. Durf hem niet op de tuin te zetten.

 

Taro omgepot in kleine kuip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Conny. Zie ook : post155503.html?hilit=Meloenpeer%20pepino#p155503

 

Maar ik ken dat ding niet. Dan ben ik toch wat voorzichtiger, of ik ben eigenwijs. Ik zal en moet er dan ook een rijpe en goed smakende meloenpeer af halen he ? Ik ga het zien. Zo'n grote bos lijkt me helemaal niks. En in de kas kan de eventuele vrucht ( hij bloeit nu ) lang rijpen ongeacht het weer. Vandaar.

Heb stekken gemaakt, voor een grote plant volgend jaar op de tuin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...