René Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 In het boek "Zonnebloemen" van Peter Bauwens staan lekkere zonnebloemrecepten. Er staat ook dat het zaadgoed uit de conventionele sierteelthanden (vanwege de gebruikte beschermings- en bestrijdingsmiddelen) niet geschikt is voor bijvoorbeeld gekiemde zonnepitten of zonnebloemensla (van jonge plantjes).Bij (bijvoorbeeld) Hornbach zijn "losse" zonnepitten te koop voor, als ik het goed heb, nog geen 3 euro per kilo. Deze pitten zijn bedoeld als vogelvoer, en ik vraag me af of ik deze zaden wél kan gebruiken voor de sla of kiemen. Iemand die dit weet? Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
angela Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Ik haal al de pitten die ik plant uit mijn vogelvoer, gaat prima!De muizen vinden ze ook erg lekker dus de pitten zijn goed gevuld! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamilla Posted January 5, 2013 Share Posted January 5, 2013 Vogelvoer reken ik evengoed tot consumptie artikel. Maar de vraag is wel hoe je het harde schaaltje er handig afhaalt. Voor eigen gebruik doe ik het net als een papegaai, maar daar trakteer je een ander natuurlijk niet op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
René Posted January 5, 2013 Author Share Posted January 5, 2013 Dank voor jullie reacties Ik wil dus de kiem en/of het zeer jonge plantje eten en daarvoor moet het zaad onbewerkt (biologisch) zijn. Vandaar mijn vraag Ook kan ik natuurlijk één jaar wachten en dan gebruik maken van zaad van eigen teelt. Quote Wie zaait zal oogsten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts