Flup Posted November 27, 2020 Ik heb daar weleens een documentaire over gezien, over zulke omgevingen. Die waren door helemaal kaalgevroten door de kuddes van de mensen die daar woonden en daardoor veranderd in woestijnen. Daar hebben ze stukje bij beetje die woestijnen weer terug beplant en met minder vee en meer landbouw geven die nu, jaren later, voldoende oogst om van te leven. Voor zulke projecten heb ik veel respect! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erny Posted January 3 Zap net naar Net 1: De Nieuwe Boeren, de aftrap. https://kro-ncrv.nl/programmas/nieuwe-boeren Het stukje wat ik net zag was al lachen... zag een stel een paal in de grond slaan maar het palenramding werd op de kop gebruikt... Dus dat belooft nog wat. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted February 26 Groenten uit de achtertuin: stadsboerderij Wickevoort verbindt mensen met hun eten Een artikel over het belang van tuinieren dicht bij (een nieuw) huis: Groenten uit de achtertuin: stadsboerderij Wickevoort verbindt mensen met hun eten - NH Nieuws Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites
Adrielle Posted March 12 Vanavond weer een aflevering Best Of Gardeners World, en vanaf volgende week het nieuwe seizoen op bbc 2 3 Quote Share this post Link to post Share on other sites
fre3ke Posted April 4 (edited) Op WDR.de, uitzending over de ziekte van Parkinson onder tuinmannen en landbouwers, als gevolg van het gebruik van pesticiden, fungiciden, herbiciden. https://www.ardmediathek.de/video/die-story/vergiftetes-land/wdr-fernsehen/Y3JpZDovL3dkci5kZS9CZWl0cmFnLWM5MTYyMDZlLTJhMGEtNDRlZS1hMjY0LTM0YWNmZDE0NmE0Yw/ Veel interessante gezichtspunten. In Frankrijk is Parkinson inmiddels erkend als beroepsziekte in de land- en wijnbouw. Pesticiden zitten als residu in wijn. Midden in het bos worden nog 6 pesticiden gemeten, ze zitten echt overal in de lucht. De macht van de industrie. De afhankelijkheid van boeren, mede door de prijsdruk op markten, van deze middelen waardoor ze de eventuele risico's maar accepteren. Er zit wel geoblocking op deze Duitse uitzending, maar die verdwijnt al als ik mijn telefoon als hotspot gebruik, en vervolgens via wifi op mijn tablet kijk. Edited April 4 by fre3ke 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Patrijs Posted Thursday at 10:22 AM Lange wachtlijsten voor volkstuinen in coronatijd: "Het is de ideale plek" - NH Nieuws Quote De moestuin van Patrijs Share this post Link to post Share on other sites