Wes_1979 Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Hoi, Zijn Kiemgroente zaden van bijvoorbeeld broccoli hetzelfde als de broccoli zaden? Misschien een domme vraag maar ik vraag het me af of dat gewone zaden zijn of dat er iets mee gedaan is (bewerkt). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nynkef Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Ik vroeg me vanmiddag precies hetzelfde af Wes, ben erg benieuwd naar de antwoorden !!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Zaden voor kiemgroenten zijn onbehandeld, omdat je het hulsje van het zaadje ook moet kunnen eten. Zaai-zaad voor de moestuin kan behandeld zijn met weet-ik-veel-wat. Bij broccoli zal er niet veel verschil zijn. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Infinite Posted January 28, 2013 Share Posted January 28, 2013 Dus mijn zakje rucola-kers, is eigenlijk gewoon rucola??? *vol ongeloof* Quote To plant a garden is to believe in tomorrow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 ja Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Er is volgens mij nog een klein verschil: "gewoon" zaaizaad koop je op ras; bij spruitgroenten weet je niet wat voor ras het is. Voor bijvoorbeeld rucola maakt mij dat niet uit, voor andere soorten vind ik dat belangrijker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wes_1979 Posted January 29, 2013 Author Share Posted January 29, 2013 Hoe kom ik er achter welk soort ras is gebruikt? Ik probeer om onderzoek te doen naar zaden en planten (zaadvaste rassen vs F1 hybride). Er is weinig materiaal beschikbaar die een eerlijk beeld geven over de voedingswaarde van F1 rassen en zaadvaste rassen etc.. En is biologisch wel zo biologisch? Zijn F1 groenten wel gezond? Wat heb ik eraan als ik een zak kiemgroentezaden koop die vervolgens helemaal niet zo gezond zijn. Om die reden worden ze toch verkocht? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted January 29, 2013 Share Posted January 29, 2013 Het ras zal je er nooit aan kunnen zien. Zullen denk ik rassen zijn die vooral snel veel zaden geven, lijkt me het meest aantrekkelijk voor de productie. Je kan misschien rassen uitsluiten door naar het blad te kijken en de bloemen, maar verder? (Er zijn witte en gele rucola bloemetjes bijv.) Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Musje Posted January 30, 2013 Share Posted January 30, 2013 Als je rucola als kiemzaad gebruikt, zorg er dan wel voor dat je biologisch zaad hebt. Ik haal mijn kiemzaden bij een Natuurwinkel, grotere hoeveelheden en veel goedkoper dan de kiemzaden die je koopt bij de zaadhandelaars. Quote Maar na de winter komt de lente weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts