harmony Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Als ik het goed begrepen heb, moet je je gazon eerst verticuteren, dan kalk erover (indien nodig) en 6 weken later bemesten.Mijn vraag: kun je met deze temperatuur al verticuteren?Groet, Monique Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CorvK Posted February 18, 2013 Share Posted February 18, 2013 Ligt aan de ligging van je gazon. Als de grond bevroren is, niks aan doen. Ik zou echter wachten tot je ziet dat het gras gaat groeien, gaat het herstel na het verticuteren wat sneller. Quote Mvrgr. CorvKhttp://www.rotsplantenvereniging.net/http://delangstraat.groei.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted February 18, 2013 Author Share Posted February 18, 2013 Dank je wel! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Zelf zou ik nu nog even wachten. Schat op half maart dit jaar voor dergelijke klus. wel kan je nú al het gazon bekalken, en dan met een week of 2 a 3 eens gaan kijken of de temperaturen zo zijn, dat het gras tot leven komt, niet te zompig is om te betreden etc. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Bij vijf graden boven nul groeit gras. Dus als de nachten ook goed oven nul zijn en de dagen minimaal vijf graden dan kan het. Eerst verticuteren dan kalken en een dunne laag compost er op. Je gazon ziet er dan niet uit maar na drie weken en een regenbui later heb je een mooi gazon. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
harmony Posted February 25, 2013 Author Share Posted February 25, 2013 Ik wacht idd nog even, hoewel ik het idee heb dat het gras al groener is dan even geleden Bekalken is niet nodig, heb net de ph-waarde laten checken, die is prima.Bedankt voor jullie reacties! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts