Sharwien22 Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Goedemorgen allemaal, Ik ben pas begonnen met tuinieren, en als eerst las ik over "Dat je kruiden zoals selderij, dille, peterselie op de venster binnen in huis kan planten". Ik heb nu een brede plantenbak gekocht, zo 1 die je kan ophangen op je balkon breede 50 cm, diepte 12 cm en verticaal gemeten 12 cm. Ik wil dit op de venster plaatsen (onder de venster zit gelukkig geen radiator) De vraag is, moeten er in alle bakken altijd gaten onder zitten ? Of kan ik gewoon voorzichtig water geven en de aarde voelen zonder oplettend dat de plantjes niet verdrinken ? Anders moet ik weer kleine bakjes kopen met gaten om die daar weer in te zetten. Nogmaals ik ben een amateur en dit is allemaal nieuw voor mij haha. Dank je wel voor jullie aandacht! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 ik zou geen gaatjes boren om je spullen onder de bak te beschermen ik zou wel onderin wat potscherven of hydrokorrels doen om een waterbuffertje te maken en inderdaad niet teveel water geven (even je vinger erin om te checken) en wel wat voeding na een week of 4/5 in de potgrond en na een week of 20 wat nieuwe grond erbij of verplanten lekker veel licht geven, niet teveel warmte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sharwien22 Posted February 20, 2013 Author Share Posted February 20, 2013 Hey Rob, dank je welll voor je reactie!!!!! toppie!!! Ik ga vanmiddag na werk weer ff aan de slag! THNX! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted February 20, 2013 Share Posted February 20, 2013 Als het hetzelfde type bak is als in je andere post van vandaagdan kun je ook twee bakken in elkaar zetten. De bovenste met gaatjes, de onderste zonder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts