Jump to content

Keltisch zeezout in de moestuin. Alternatieve methode deel 1

Castaneda
 Share

Recommended Posts

Ik heb de materie die hier gepredikt wordt niet gelezen (en misschien mag ik daarom uberhaupt wel niet reageren) maar planten gaan sowieso dood van teveel zout in de grond(water).

Een plant krijgt zijn water namelijk binnen via osmose, een systeem dat we allemaal wel kennen van de lessen biologie. Het werkt (simpel uitgelegd) omdat het vocht in de plantcellen zelf zouter is dan het grondwater, en vanwege allerlei natuurlijke wetten en processen kan er daarom dus water van buiten (grond) naar binnen (plant) stromen.

Wie (teveel) zout toevoegt aan zijn grond, o.a. door overbemesting, maakt dat het grondwater zouter wordt dan het water in de plant en dan werkt osmose dus niet meer.

Zout, in welke vorm dan ook, is wel het laatste dat ik mijn planten zou geven.

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Bij ons krijgen de zaadjes en plantjes alleen maar water vermengd met 5gr. keltisch zeezout/10ltr water. Ben ook zeer benieuwd wat het resultaat, de oogst hiervan zal zijn. Ben nog niet zo lang geleden hiermee begonnen maar de zaden komen goed op en kiembladeren zien er in ieder geval nog mooi groen uit.We zijn maar primitieve beginnende sfg-boeren en gaan wellicht gigantisch de kop stoten. Ik zal laten weten hoeveel kilo's tomaten, komkommer, paprika, sla, tuinbonen en nog zo veel meer we gaan oogsten.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Naar aanleiding van ontvangen pb tjes. Er is onder enkele forumleden weerstand tegen het gebruik van zeezout in de moestuin. Zeemineralen zou geen probleem zijn. Er is, als ik het goed begrijp, verwarring over de gebruikte naam in dit topic. Met zeezout worden hier toch de zeemineralen bedoeld? En met zeemineralen wordt het Keltisch zeezout bedoeld? Dacht de materie begrepen te hebben, echter nu wordt het verwarrend. Voor de duidelijkheid; mocht ik ergens zeezout hebben genoemd, dan worden daar de sterk verdunde zeemineralen mee bedoeld.

Me too!

Had bedacht dat ik best wel héél lang met 1kg van dat Keltische zeezout kon doen, zowel voor tuin als voor mezelf ga ik dat zeer goed verdunnen. En als ik t kan drinken en gezond kan blijven, dan kunnen mijn plantjes dat ook!

Edit: is het misschien een verstandig idee om dit topic door een Moderator te verrijken door "Keltisch" voor zeezout te zetten?

Good things come in small packages