Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Wat voor een aarde voor mijn metermoestuin?

Recommended Posts

Ik heb een metermoesttuin aangeschaft en vraag me af wat voor een aarde ik het beste kan gebruiken. Ik lees op internet allerlei verschillende dingen hierover. Bijvoorbeeld tuinaarde met een laagje stekgrond. Of tuinaarden vermengd met zaaigrond.

Ik heb nog aardig wat compost liggen (van gras, blad en ander tuinafval). Zou ik dit als onderste laag kunnen gebruiken....dan hoef ik niet zoveel zakken aarde te kopen. Mijn bak komt overigens op het grind te staan dus mijn groente kan niet dieper groeien dan de 20 cm. Weet iemand of de bak dan wel geschikt is voor wortels en bietjes?

Alvast dank voor jullie reacties.

Ik heb zelf Makkelijke moestuin mix in mijn bakken zitten. En ben hier erg tevreden over!

Het is een mengsel van gelijke delen goede(gemengde)compost, turfmolm (of turfstrooisel) en vermiculiet. Als je op de site van Jelle kijkt kun je zien waar je het kunt kopen. Je kunt kant en klare mix kopen maar ook zelf mengen, wat in jou geval misschien wel het goedkoopste is. Je hebt tenslotte al compost voorradig.

Hier de link; http://www.makkelijkemoestuin.nl/makkelijke-moestuin-mix

Wat de wortels en bietjes aangaat, gewoon lekker proberen! Bij mij is het goed gegaan afgelopen jaar

Groetjes,

Groetjes uit de Betuwe

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...