Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

in bakken

Recommended Posts

aangezien wij in de tuin geen grond hebben en alleen maar klinkers, zouden we in bakken of potten groentjes kweken,

is er een bepaalde potgrond die het beste is of welke kunne jullie aanbevelen, of is dit eigenlijk allemaal het zelfde?

Alles het zelfde, nee dat niet

Zo is een zak tuinaarde al anders dan een zak potgrond: tuinaarde is meestal zwaarder bemest en iets minder fijn wat structuur betreft als je het mij vraagt. Maar, je kan gaan voor een aarde mix die ook in de makkelijke moestuinbak gebruikt word: https://www.moestuinforum.nl/wat-voor-een-aarde-voor-mijn-metermoestuin-t8079.html#p135776

Ik zelf kweek ook vooral in potten, en gebruik vooral een mengsel van potgrond en cocopeat. Hoe perfect ik m'n aarde mengsel maak hangt er vanaf wat er in de pot staat: bij tomaten besteed ik meer aandacht aan de grond dan bij sla bijvoorbeeld.

Cocopeat zit er in om het luchtiger te houden, maar ook om meer vocht vast te houden. Bevalt mij beter dan 100% potgrond.

Cocopeat zijn van die blokken waar je water bij doet, en vervolgens krijg je de aarde. Bestaat uit cocosvezels.

, verkrijgbaar bij de Action. (80cent voor een blok, wordt 10 liter).

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...