okki Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 aangezien wij in de tuin geen grond hebben en alleen maar klinkers, zouden we in bakken of potten groentjes kweken,is er een bepaalde potgrond die het beste is of welke kunne jullie aanbevelen, of is dit eigenlijk allemaal het zelfde? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 6, 2013 Share Posted March 6, 2013 Alles het zelfde, nee dat niet Zo is een zak tuinaarde al anders dan een zak potgrond: tuinaarde is meestal zwaarder bemest en iets minder fijn wat structuur betreft als je het mij vraagt. Maar, je kan gaan voor een aarde mix die ook in de makkelijke moestuinbak gebruikt word: https://www.moestuinforum.nl/wat-voor-een-aarde-voor-mijn-metermoestuin-t8079.html#p135776 Ik zelf kweek ook vooral in potten, en gebruik vooral een mengsel van potgrond en cocopeat. Hoe perfect ik m'n aarde mengsel maak hangt er vanaf wat er in de pot staat: bij tomaten besteed ik meer aandacht aan de grond dan bij sla bijvoorbeeld. Cocopeat zit er in om het luchtiger te houden, maar ook om meer vocht vast te houden. Bevalt mij beter dan 100% potgrond. Cocopeat zijn van die blokken waar je water bij doet, en vervolgens krijg je de aarde. Bestaat uit cocosvezels. , verkrijgbaar bij de Action. (80cent voor een blok, wordt 10 liter). > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 7, 2013 Share Posted March 7, 2013 Op dit forum stikt het al van de topics over grondmix voor in potten/bakken. Ik doe dit topic op slot, je kunt bijv. hier verder lezen en/of vragen: makkelijke-moestuin-mix-t5278.html inhoud-makkelijke-moestuin-t4261.html samenstelling-van-de-grond-t4348.html grondmix-moestuin-in-potten-t5326.html vervangen-vermiculiet-makkelijke-moestuin-t38.html verhouding-mix-makkelijke-moestuin-t37.html Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts