Jump to content
Sign in to follow this  
Nepomuk1983

Vleeskippen houden

Recommended Posts

Ook aan particulieren?

Geen idee, gewoon even bellen. Een paar zal wel niet lukken een doosje vast wel.

Dag allen,

Ik slacht zelf ook kwartels en kippen. De kwartels komen uit eigen kweek. De drie huiskippen vallen hierbuiten. Wat ik wel geregeld doe ik hanen ophalen in de buurt: veel mensen willen lieve kuikentjes, maar als het hanen blijken is de lol eraf. Zelf slachten vindt men vaak "zielig". Ik haal ze dan gratis op, zij blij, ik blij. Dat zijn dan vaak hanen van 0,5 tot 1 jaar. Echt scharrelvlees. Niet bleek zoals in de winkel maar soms bijna paarse poten: wel stoofvlees dus

Vandaag twee haantjes opgepikt op weg naar huis. Morgen in de pan en na lang stoven ga ik er ragout van eten.

Het slachten (het doden) is niet perse leuk te noemen. Maar het netjes kunnen slachten en je eten van begin tot eind in handen hebben vind ik zelf erg mooi. Dus tip van de week: kijk in je buurt naar gratis op te halen hanen (ik zeg er wel altijd bij dat ik ze ga slachten voor eigen consumptie. wil men dat niet dan is dat ook prima).

Eeste ze

Had het idee om hetzelfde te doen volgende jaar. Op marktplaats mensen met hanen opzoeken, want zo krijg je bijna gratis vlees. En als ze nog jong zijn hebben we ruimte genoeg in de kippenhok om ze een beetje op te voeden.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Verleden jaar een broedmachine gekocht. En verschillende keren meer gebroed. Heb foktoom kwartels en Bresse de bedoeling is/was kweken voor eigen consumptie. Nu jaar later en 125 kwartels en 21 kippen later. Weet ik het nog altijd goed die zelf gekweekte smaken. Heb ze opgevoed en geslacht, maar om kort samen te vatten ik heb er de hongeren mee gespijsd. En de hongeren hebben een deel van mijn broedmachine terug betaald

Ist vandage ni tis vo morge