Jump to content

Welke lookachtige is dit?

HuubvG
 Share

Recommended Posts

Nee ik heb ze niet geproefd. Ik zal eens kijken wat er aan bolletje onder zit ook over een aantal weken/maanden, ik wil in ons 'bos' een stukje inplanten met deze uien, dus ik ga ze flink vermeerderen dit jaar. Al die bolletjes bovenop ga ik ook in potten stoppen. Of in een ondiepe bak die ik dan weer ingraaf ofzo, ivm onkruid en vocht enz. Het zullen eerst nog hele kleine gras achtige sprietjes zijn natuurlijk. 

Ik kan dan ook wat van die bolletjes missen, maar weet dat het dan wel even duurt voor je er echt zo'n hoge gave bloem aan hebt. 

Ik heb meteen nog even wat extra foto's gemaakt:

Dit is de hoogste plant

IMG_6035.JPG

dikte:

IMG_6039.JPG

En bij meerdere stengels komt ergens op +/- 10 cm vanaf de grond een klein gekruld stengeltje tevoorschijn:

IMG_6041.JPG

De wilde lookjes die in mijn kruidentuin opkomen, die ik altijd kraailook noem, staan er ook weer leuk bij. Die zijn een stuk lager, veeel minder dik, en het is toch echt geen kraailook als ik dat opzoek. http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl_v2&id=440&menuentry=soorten 

Maar wat dan wel? Ik heb alle alliums op soortenbank doorgenomen en hij staat er niet tussen. 

IMG_6042.JPG

IMG_6043.JPG

IMG_6046.JPG

IMG_6047.JPG

• Like 2

Mooie fotoserie @Jorieke123. :thumbup:

Misschien zijn er van de wilde look ook weer verschillende ondersoorten, wellicht wat minder bekend?

O ja, ik hoef geen bolletjes, mocht mijn vorige bericht die indruk gewekt hebben.

Teeltwedstrijd MTF organisatie

• 1 month later...

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image