Else Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Ik heb een bloemkool staan, die had ik vorig jaar september gezaaid. Het is mijn eerste bloemkool dus helemaal geen verstand van wanneer hij klaar is. Ik dacht dat hij net zo groot zou moeten worden als in de supermarkt en dat is hij nog niet. Maar goed, nu ben ik een beetje gaan googelen en toen heb ik gevonden dat je hem moet oogsten zodra er een deel van de vaste witte kool omhoog komt. En dat is al een tijdje zo. Alles is al omhoog gekomen en de roosjes staan nu helemaal uit elkaar. Te laat geoogst dus denk ik. Kan ik hem alsnog oogsten en opeten? Of is hij nu niet meer eetbaar? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 ja hoor, roosjes plukken en tegen man/vrouwlief zeggen dat dit een bijzondere soort is.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted May 20, 2013 Author Share Posted May 20, 2013 haha okee, ga ik doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Else Posted May 21, 2013 Author Share Posted May 21, 2013 Nou, ik heb hem vandaag geoogst, en we hebben hem vanavond gegeten. Hij was heerlijk! Zag er wel wat apart uit maar de smaak was prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts