wilma2 Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 het is mij de laatste tijd opgevallen dat er zeer weinig, of helemaal geen bijen in de tuin vliegen. ondanks dat de tuin vol staat met allerhande bloemenNu het bloei tijd is voor de fruitbomen is dat een zeer ongunstig gegeven.Kan zelf wel een paar bloemetjes met een kwastje doen, maar een hele boom vol is geen doen.Hebben jullie hier ook problemen mee?op de tv wel een bericht gelezen over, te veel pesticide gebruik in de landbouw/tuinbouw en daar gaan de bezige bijtjes dood van.Ik hoop toch alsnog wel een appeltje/peertje te kunnen oogsten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Hebben er ook geen hommels in je tuin gevlogen dan? Die heb ik hier toch wel gezien moet ik zeggen, hoewel ook niet zo veel als normaal. Te koud misschien? Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 zag eindelijk vandaag wat bijen in de fruitbomen ondanks het druppelende weer. Maar ik moet zeggen dat ik de hommels gewoon nog mis. Normaal zit de tuin er vol mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Koud en nat. Maar wel hommels en bijen hier. Niet zo veel nog nee. Maar wel mooie soortjes. Meer soortjes dan eerder. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted May 20, 2013 Share Posted May 20, 2013 Nu de Rhododendron in bloei staat, zie ik er weer meer, maar idd minder dan voorgaande jaren. Quote http://www.hetnieuwemoestuinieren.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts