Jump to content

Rabarber holsteiner blut

Annemie

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Ik ben vandaag naar het tuincentrum geweest, en zag daar een rabarberstok (hoe noem je zoiets?) liggen. Hoe moet ik dit planten? Heeft iemand ervaring met deze rabarber? Hoe smaakt ie? Wanneer kan ik hiervan oogsten?

Groet Annemie

Hoe je moet planten : Gewoon de diepte aanhouden zoals de plant verkocht wordt in pot. Liefst wel zonnig , maar mag ook nog wel halfzon. Vochtig graag. Rabarber zijn mestvreters.

Verder niks. 1 plant ruim 1m2 voor rekenen op termijn 1e 2 jaar niets van oogsten. Bloemstengel bij verschijnen altijd wegbreken.

Zeer gemakkelijke plant. Soortje ( op wat varianten na ) niet zo boeiend. Allemaal lekker, als je er van houdt. Standplaats en mate van bezonning maakt meer verschil, dan een naam van de plant, bij rabarber. Zorg vooral voor voldoende vocht ( ze verdampen nogal wat he ? )

okok. geeft niet hoor. Zit er ook nog geen scheut of blad aan ? Dan zou ik de 'wortel' horizontaal op 10-15 diepte in een pot laten wortelen , of op de tuin gelijk. Vochtig maken , meer niet. En wachten tot er scheuten verschijnen.

Wel wat aan de late kant de wortel zo te verkopen , maar nogmaals: makkelijke plant. Misschien werkt het nog.

Zitten er al scheuten aan , ook hetzelfde. Je doet niet gauw fout met dit ding.