Itoero Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Kan je groenten zoals radijs, bosui (of andere uien) en rode biet 's zomers in de serre telen? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
BonTon Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Welke zomer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Te warm voor radijs. Die gaat schieten. Uien zullen vast kunnen, maar de vraag is: waarom? Uien zijn relatief weinig kritisch qua weer en grond, en doen het hier altijd. Bieten hebben ook niet echt profijt van de warmte van de kas. Heb er wel eens aan zitten denken om stambonen in de kas te kweken, op een plek waar te vaak tomaten hebben gestaan... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Ik heb een groot werkblad in m'n serre, waaronder ik geen grote planten kan zettenIk zoek iets om er te telen Het wordt warmer in enkele dagenMet een beetje geluk krijgen we een zomer Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 De genoemde groenten zijn inderdaad niet zo heel geschikt om zomers in de kas te telen: Wel leuk/geschikt zijn:Zoete aardappel (ervaringen-zoete-aardappel-bataat-t688-60.html#p117608)Komkommer liggendBasilicumDwerg of struik tomatenPaprika / peper Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Onder de werkbank kan je beste peper en paprika zetten of kousenband(geleiden). Ik heb div paprika en peper in een piepschuim bakken gezet met daar in geel zand.De planten staan gewoon in grote bloempotten.Het voordeel is het gele zand blijft nat en als de planten dorst hebben dan gaan de worteltjes naar het gele zand/vocht.Geef ze ook maar 3x in de week. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Itoero Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Zoete aardappelen lijken me wel wat.Is er een webwinkel die pootgoed voor zoete aardappelen verkoopt? Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts