Jorieke123 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 En weer een 'mijn aanbod' topic! Aangeboden: Roomse kervel, zaailingen van dit voorjaar. Al mooie stevige plantjes.Broedbolletjes Egyptische ui (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)Broedbolletjes oerprei (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)Rabarber. Zaailingen van 1,5 jaar geleden. Al aardig grote planten. Hyssop, plant heeft zichzelf uitgezaaid dit voorjaar, in de verkeerde veldjes. Mooie stevige plantjes, groeien snel uit tot een enorm groenblijvend bos met mooie paarse bloemen in de zomer. VLEES! Eind van de zomer slachten we weer een varken, en er moeten ook wat lammetjes aan geloven. De lammetjes zijn voornamelijk als voer voor onze honden, die gek zijn op rauw vlees met bot. Maar er zitten nog wel wat mooie stukken aan, voor de liefhebber. Hun huiden, met mooie vachten, laat ik er ook afsnijden door de slachter. Er moet dan nog wel heel wat aan gedaan worden, maar dan heb je ook een mooi kleedje. Mocht iemand interesse hebben? Gezocht: Brave Hendrik. Ik heb zaadjes, maar ze kwamen niet op. Ik ga het nog een keer proberen, maar mocht iemand hier zijn plant scheuren o.i.d.?Ik zou ook wel graag zaadjes of kleine bolletjes willen van zo'n enorme sierui. Die meters de lucht in gaat, en dan een bol maakt van vele cm doorsnee Ik weet dat zaaien lang duurt, maar dat moet dan maar Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Heb wel brave hendrikplant voor je,ruilen voor rabarber? Misschien voor het najaar bijeenkomst?Misschien wil Gemm/Erny het ruilen/meenemen? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jootje Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Hihi..je bent er vlot bij, Jorieke! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kim412 Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Als je nog hebt zou ik graag wat Egyptische ui bolletjesvan je willen overnemen. Quote Alles wat je aandacht geeft groeit! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 11, 2013 Author Share Posted June 11, 2013 Deal Thea! Kim412: is goed! Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Brave Hendrik heb ik ook......de zaadjes in de koelkast leggen voor 14 dagen....anders kiemen ze niet (had ik ergens gegoogled).Ik kan er wel voor je meenemen.je bent al voorzien lees ik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
eelzuhtjuh Posted June 11, 2013 Share Posted June 11, 2013 Ik wil wel graag die egyptische ui bolletjes.Wat wil je ervoor terug? Quote https://eelzuhtjuh.blogspot.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lisa Posted June 12, 2013 Share Posted June 12, 2013 Blij dat het toch op zaterdag de 21e is gevallen, de dag erop ben ik er namelijk niet en het weekend erop had ook niet gekund. Ik heb wel interesse in een rabarberplantje, weet alleen niet zo gauw wat ik terug kan geven. Ik ben wel van plan om rond september de site te vernieuwen en het assortiment uit te breiden. Misschien dat je tegen die tijd wat leuks kan vinden op de site om te ruilen? Quote http://www.hobbyzaden.nlZaden te koop al vanaf 0,25 €. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 12, 2013 Author Share Posted June 12, 2013 Ik noteer het Lisa en Eelzuhtjuh. Ik zal eens gaan bedenken wat ik er voor terug wil. En straks in jullie topics neuzen, mochten jullie die maken Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
jarno Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Heb je nog een paar egyptische ui bolletjes over Jorieke?Mijn aanbod is niet al te uitgebreid: mijn-aanbod-t9789.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted June 24, 2013 Share Posted June 24, 2013 Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik de vraag moet stellen Jorieke, aangezien het Poll-topic gesloten is. Maar wat gaan we doen in september?Ik heb o`n vage herinnering aan een BBQ achtig iets? Wat zijn jouw ideeën? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ModestMouse Posted June 25, 2013 Share Posted June 25, 2013 Hoi Jorieke, Heb je nog egyptische uibolletjes over? Ik zal van de week ook een topic maken over wat ik allemaal heb. Thanks! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 @Appelvrouw: Ehm Ik weet niet wat we gaan doen. Een BBQ achtig iets is goed. Kan geregeld worden. @ModestMouse: staat genoteerd! ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ Aangeboden: Roomse kervel, zaailingen van dit voorjaar. Al mooie stevige plantjes.Broedbolletjes Egyptische ui (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)Broedbolletjes oerprei (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)Rabarber. Zaailingen van 1,5 jaar geleden. Al aardig grote planten. Hyssop, plant heeft zichzelf uitgezaaid dit voorjaar, in de verkeerde veldjes. Mooie stevige plantjes, groeien snel uit tot een enorm groenblijvend bos met mooie paarse bloemen in de zomer. VLEES! Eind van de zomer slachten we weer een varken, en er moeten ook wat lammetjes aan geloven. De lammetjes zijn voornamelijk als voer voor onze honden, die gek zijn op rauw vlees met bot. Maar er zitten nog wel wat mooie stukken aan, voor de liefhebber. Hun huiden, met mooie vachten, laat ik er ook afsnijden door de slachter. Er moet dan nog wel heel wat aan gedaan worden, maar dan heb je ook een mooi kleedje. Mocht iemand interesse hebben? Gezocht: Brave Hendrik. Ik heb zaadjes, maar ze kwamen niet op. Ik ga het nog een keer proberen, maar mocht iemand hier zijn plant scheuren o.i.d.?Ik zou ook wel graag zaadjes of kleine bolletjes willen van zo'n enorme sierui. Die meters de lucht in gaat, en dan een bol maakt van vele cm doorsnee Ik weet dat zaaien lang duurt, maar dat moet dan maar Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Zou dolgraag komen..maar ben extreem allegisch voor dieren, haren etc..dus gaat em niet worden Wens jullie wel allemaal heel veel plezier! Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 26, 2013 Author Share Posted June 26, 2013 Ook buiten? De dieren lopen verder allemaal buiten, en als het droog is dan zijn we sowieso met zijn allen buiten. Je staat dus niet in een schuur of stal of wat dan ook. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kruidje Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Jorieke, we kunnen er niet bij zijn - maar onze zoon is een enorme liefhebber van lamsvlees en wij vinden het ook wel lekker. Mogen we daar wat van hebben? We komen wel weer eens langs om bevroren op te halen Ik zou ook graag wat oerprei hebben. Bij mij is hij namelijk overleden (op twee hele kleine sprietjes na). Wil jij nog meer alpine aardbeitjes of waar kan ik je blij mee maken? Quote Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 @Jorieke, helaas wel. Een paar jaar geleden steeds extremere allergieen ontwikkeld. Nu zi heftig dat bv een bezoek aan een dierentuin of kinderboerderij twee weken bijkomen en echt ziek zijn betekend. Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Brave Hendrik Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
elrike Posted June 26, 2013 Share Posted June 26, 2013 Waar is het topic dan waar je je kunt inlezen of datum, tijd, waar en wat er gaat gebeuren of is dat hier ook al? Ik las hier en daar over mensen met vlees in de vriezer, en daar wil ik me voor inschrijven bij je, ik weet niet hoe je dat afspreekt, pm? gewoon op een meeting? O en een vacht! lammetjes klinkt altijd zo klein, maar tegen de tijd dat je ze laat slachten hebben ze wel maatje schaap. Ik heb ooit vlees van lam gehad van iemand op deze manier, heel erg lekker en een betere manier van vlees vind ik zelf. Dus ook voor lamsvlees schrijf ik me in. Ik ga kijken of ik iemand vind met die uitschietui voor je, misschien kan ik aan zaden komen. Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 27, 2013 Author Share Posted June 27, 2013 Ja Elrike, de lammetjes zijn al een tijdje geen schattige lammetjes meer, maar ook nog geen schapen zeg maar Ze zijn in februari geboren, en gaan in september dus naar de slacht. Of tenminste... een paar van hen, er blijven er ook een paar. Die mogen zelf weer lammetjes maken voor volgend jaar Jammer, Prettig gestoord. Misschien zo'n enorme plastic bal huren, waar je in kan lopen? (ik lach je niet uit hoor, maar ik zie het meteen zo voor me ) Kruidje: is goed! Ik noteer het, later komt er nog wat meer info over het lamsvlees. Ik weet er zelf nog weinig vanaf... Even kijken wat er nou zoal van zo'n lam af komt. Al het 'afval' is voor de honden, en iets is dan al gauw afval Ze moeten toch eten, he? Elrike, je mag via PB of in dit topic aangeven wat je zou willen hebben qua vlees? Mocht je een groot stuk, (bijv. buikspek of een hele ham ofzo) willen, dan kan je dat op tijd aangeven. Dan kunnen we daar rekening mee houden. De prijs is 9 euro per kilo. Op de vorige moestuinforumdag heb ik ook etenswaren gekregen in ruil voor vlees, maar daar staat nog flink wat van in de kast Voor grote hompen (ham, buikspek) moeten we maar even wat afspreken, die kosten niet zoveel tijd en verpakkingsmateriaal (en dus geld ). Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
elrike Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Dan moet...ik bedoel mag je ruilen voor iets wat je zelf graag gebruikt of zou gebruiken, zo zonde toch dat je nog zoveel in de kast hebt staan. maar misschien kun je dat ook wel weer ruilen? Ik heb ooit ook lam gehad op die manier, door te ruilen via Lets, een soort ruilkring. Diegene is kleiner gaan wonen, tja ouder en dan geen schaap/lammetjes meer. Maar ik ben dus naast fan van ruilen helemaal geen fan van bio industrie dus je krijgt een pm van me hoor Quote De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
prettig gestoord Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Jammer, Prettig gestoord. Misschien zo'n enorme plastic bal huren, waar je in kan lopen? (ik lach je niet uit hoor, maar ik zie het meteen zo voor me Gniffel nou ik vind die dingen doodeng anders prima optie..muwhahaha..ben bijna 2m zal er ongelofelijk belachelijk uitzien..dus kan ik me wel weer helemaal in vinden. Loop ook rustig huppelend met mijn pleegdochter door het winkelcentrum al dan niet zingend, heb ik nooit zo'n moeite mee.... Maar ja..vind het wel jammer Quote Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 8, 2013 Author Share Posted July 8, 2013 Oh ik weet weer wat ik graag wil. Een platte-perzik-boom! Er zijn hier op het forum wat mensen die ze hebben gezaaid, toch? Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted July 8, 2013 Share Posted July 8, 2013 Mijn zaaisel is helaas niet gelukt. Ik wil me bij deze aanmelden als tweede liefhebben..mocht er iemand met ppz komen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 Ik heb net broedbolletjes verzameld van deze ui: Ook wel besproken in dit topic: welke-lookachtige-is-dit-t8983-10.html Ik kan er wel wat potjes mee vullen denk ik zo. Liefhebbers? Het is een klein uitje hoor. Het lijkt heel wat op de foto Maar ze zijn heel iel (misschien op andere grondsoorten wat hoger en minder-iel?). Ik hoop dat ze ook een beetje in een pol willen groeien, want hier komen ze heel solitair op. Ergens tussen de stenen, in een andere plant, etc. Quote Giga-gaas.nl Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts