Jump to content

Mijn aanbod :)

Jorieke123

Recommended Posts

En weer een 'mijn aanbod' topic!

Aangeboden:

Roomse kervel, zaailingen van dit voorjaar. Al mooie stevige plantjes.

Broedbolletjes Egyptische ui (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)

Broedbolletjes oerprei (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)

Rabarber. Zaailingen van 1,5 jaar geleden. Al aardig grote planten.

Hyssop, plant heeft zichzelf uitgezaaid dit voorjaar, in de verkeerde veldjes. Mooie stevige plantjes, groeien snel uit tot een enorm groenblijvend bos met mooie paarse bloemen in de zomer.

VLEES! Eind van de zomer slachten we weer een varken, en er moeten ook wat lammetjes aan geloven. De lammetjes zijn voornamelijk als voer voor onze honden, die gek zijn op rauw vlees met bot. Maar er zitten nog wel wat mooie stukken aan, voor de liefhebber. Hun huiden, met mooie vachten, laat ik er ook afsnijden door de slachter. Er moet dan nog wel heel wat aan gedaan worden, maar dan heb je ook een mooi kleedje. Mocht iemand interesse hebben?

Gezocht:

Brave Hendrik. Ik heb zaadjes, maar ze kwamen niet op. Ik ga het nog een keer proberen, maar mocht iemand hier zijn plant scheuren o.i.d.?

Ik zou ook wel graag zaadjes of kleine bolletjes willen van zo'n enorme sierui. Die meters de lucht in gaat, en dan een bol maakt van vele cm doorsnee Ik weet dat zaaien lang duurt, maar dat moet dan maar

Giga-gaas.nl

Kom zaterdag 12 april ook naar de Moestuinforumdag in Zelhem! 

moestuinforum.nl/forum/50-moestuinforum-dag/ 

Blij dat het toch op zaterdag de 21e is gevallen, de dag erop ben ik er namelijk niet en het weekend erop had ook niet gekund.

Ik heb wel interesse in een rabarberplantje, weet alleen niet zo gauw wat ik terug kan geven. Ik ben wel van plan om rond september de site te vernieuwen en het assortiment uit te breiden. Misschien dat je tegen die tijd wat leuks kan vinden op de site om te ruilen?

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

• 2 weeks later...

Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik de vraag moet stellen Jorieke, aangezien het Poll-topic gesloten is. Maar wat gaan we doen in september?

Ik heb o`n vage herinnering aan een BBQ achtig iets? Wat zijn jouw ideeën?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

@Appelvrouw: Ehm Ik weet niet wat we gaan doen. Een BBQ achtig iets is goed. Kan geregeld worden.

@ModestMouse: staat genoteerd!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aangeboden:

Roomse kervel, zaailingen van dit voorjaar. Al mooie stevige plantjes.

Broedbolletjes Egyptische ui (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)

Broedbolletjes oerprei (al dan niet opgepot, ligt een beetje aan hoe snel ze rijpen)

Rabarber. Zaailingen van 1,5 jaar geleden. Al aardig grote planten.

Hyssop, plant heeft zichzelf uitgezaaid dit voorjaar, in de verkeerde veldjes. Mooie stevige plantjes, groeien snel uit tot een enorm groenblijvend bos met mooie paarse bloemen in de zomer.

VLEES! Eind van de zomer slachten we weer een varken, en er moeten ook wat lammetjes aan geloven. De lammetjes zijn voornamelijk als voer voor onze honden, die gek zijn op rauw vlees met bot. Maar er zitten nog wel wat mooie stukken aan, voor de liefhebber. Hun huiden, met mooie vachten, laat ik er ook afsnijden door de slachter. Er moet dan nog wel heel wat aan gedaan worden, maar dan heb je ook een mooi kleedje. Mocht iemand interesse hebben?

Gezocht:

Brave Hendrik. Ik heb zaadjes, maar ze kwamen niet op. Ik ga het nog een keer proberen, maar mocht iemand hier zijn plant scheuren o.i.d.?

Ik zou ook wel graag zaadjes of kleine bolletjes willen van zo'n enorme sierui. Die meters de lucht in gaat, en dan een bol maakt van vele cm doorsnee Ik weet dat zaaien lang duurt, maar dat moet dan maar

Giga-gaas.nl

Jorieke, we kunnen er niet bij zijn - maar onze zoon is een enorme liefhebber van lamsvlees en wij vinden het ook wel lekker. Mogen we daar wat van hebben? We komen wel weer eens langs om bevroren op te halen

Ik zou ook graag wat oerprei hebben. Bij mij is hij namelijk overleden (op twee hele kleine sprietjes na). Wil jij nog meer alpine aardbeitjes of waar kan ik je blij mee maken?

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Waar is het topic dan waar je je kunt inlezen of datum, tijd, waar en wat er gaat gebeuren of is dat hier ook al?

Ik las hier en daar over mensen met vlees in de vriezer, en daar wil ik me voor inschrijven bij je, ik weet niet hoe je dat afspreekt, pm? gewoon op een meeting?

O en een vacht!

lammetjes klinkt altijd zo klein, maar tegen de tijd dat je ze laat slachten hebben ze wel maatje schaap. Ik heb ooit vlees van lam gehad van iemand op deze manier, heel erg lekker en een betere manier van vlees vind ik zelf. Dus ook voor lamsvlees schrijf ik me in.

Ik ga kijken of ik iemand vind met die uitschietui voor je, misschien kan ik aan zaden komen.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Ja Elrike, de lammetjes zijn al een tijdje geen schattige lammetjes meer, maar ook nog geen schapen zeg maar Ze zijn in februari geboren, en gaan in september dus naar de slacht. Of tenminste... een paar van hen, er blijven er ook een paar. Die mogen zelf weer lammetjes maken voor volgend jaar

Jammer, Prettig gestoord. Misschien zo'n enorme plastic bal huren, waar je in kan lopen? (ik lach je niet uit hoor, maar ik zie het meteen zo voor me )

Kruidje: is goed! Ik noteer het, later komt er nog wat meer info over het lamsvlees. Ik weet er zelf nog weinig vanaf... Even kijken wat er nou zoal van zo'n lam af komt. Al het 'afval' is voor de honden, en iets is dan al gauw afval Ze moeten toch eten, he?

Elrike, je mag via PB of in dit topic aangeven wat je zou willen hebben qua vlees? Mocht je een groot stuk, (bijv. buikspek of een hele ham ofzo) willen, dan kan je dat op tijd aangeven. Dan kunnen we daar rekening mee houden.

De prijs is 9 euro per kilo. Op de vorige moestuinforumdag heb ik ook etenswaren gekregen in ruil voor vlees, maar daar staat nog flink wat van in de kast

Voor grote hompen (ham, buikspek) moeten we maar even wat afspreken, die kosten niet zoveel tijd en verpakkingsmateriaal (en dus geld ).

Giga-gaas.nl

Dan moet...ik bedoel mag je ruilen voor iets wat je zelf graag gebruikt of zou gebruiken, zo zonde toch dat je nog zoveel in de kast hebt staan. maar misschien kun je dat ook wel weer ruilen?

Ik heb ooit ook lam gehad op die manier, door te ruilen via Lets, een soort ruilkring. Diegene is kleiner gaan wonen, tja ouder en dan geen schaap/lammetjes meer. Maar ik ben dus naast fan van ruilen helemaal geen fan van bio industrie dus je krijgt een pm van me hoor

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Jammer, Prettig gestoord. Misschien zo'n enorme plastic bal huren, waar je in kan lopen? (ik lach je niet uit hoor, maar ik zie het meteen zo voor me

Gniffel nou ik vind die dingen doodeng anders prima optie..muwhahaha..ben bijna 2m zal er ongelofelijk belachelijk uitzien..dus kan ik me wel weer helemaal in vinden. Loop ook rustig huppelend met mijn pleegdochter door het winkelcentrum al dan niet zingend, heb ik nooit zo'n moeite mee....

Maar ja..vind het wel jammer

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik heb net broedbolletjes verzameld van deze ui:

foto088312081372083565.jpg

Ook wel besproken in dit topic: welke-lookachtige-is-dit-t8983-10.html

Ik kan er wel wat potjes mee vullen denk ik zo. Liefhebbers? Het is een klein uitje hoor. Het lijkt heel wat op de foto Maar ze zijn heel iel (misschien op andere grondsoorten wat hoger en minder-iel?). Ik hoop dat ze ook een beetje in een pol willen groeien, want hier komen ze heel solitair op. Ergens tussen de stenen, in een andere plant, etc.

Giga-gaas.nl