Jump to content

Bezorg je planten geen jetlag

Carla
 Share

Recommended Posts

Dat is wel heel erg kortzichtig jootje! Het onderzoek laat zien dat bepaalde oogst en bewaarmethoden o.a. gevolgen hebben voor smaak maar ook voor de kankerremmers in de groenten. Dit soort onderzoek moet je verder ook in een grotere context plaatsen, het helpt ook om het bioritme en andere processen van het menselijk lichaam beter te begrijpen en heeft relatie met allerlei ander onderzoek.

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

Jorg, okee..misschien wat te kort door de bocht, mijn reactie. Maar ik kan er niks mee, mijn wortelen met jetlag, en mijn sla met een bioritme. Denk je dat je "gezond " bezig bent, moet je straks je wortelen in de ochtend oogsten en het liefst in de middag invriezen. Je spruiten tegen twaalven oogsten en s'avonds invriezen of eten....zolang in de koelkast laten liggen dat ze hun jetlag kwijt zijn. Ik vind het wel goed allemaal. Ik wil ook niet weten dat mijn groente nog leeft! Dan krijgen ze oogjes die je aankijken als je je mes erin zet.....ik zal het allemaal wel in een groter geheel moeten zien, maar ook daar heb ik geen zin in!

Erg nuttig, dit onderzoek. Ik wil graag weten wanneer ik het best kan oogsten, zodat de meeste nuttige stoffen optimaal benut worden. Ook voor de industrie van belang, er kan minder kunstmatig geconserveerd worden.

Wel opmerkelijk dat men de wortelen laat zien die gewoonlijk onder de grond in het donker leven.