Jump to content
Jorieke123

Wat heb je vandaag uitgedeeld/weggegeven?

Recommended Posts

@Mellie, misschien kan ik jou en andere lezers blij maken met de boodschap dat er een aantal voedselbanken zijn die vers gekweekte groenten krijgen. Er zijn groepen mensen die speciaal voor voedselbanken telen. Lief hè? 

Sorry mods, ik weet dat het OT is. Maar het moest even. 

• Like 2

Afgelopen dagen 3x 2 kg paprika’s weggegeven, stuk of 10 potjes basissaus aan de dochter van een vriendin die op kamers woont, courgette erbij, zooi wedstrijdpepers en nog meer paprika’s

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Ja Mellie het leven kan hard zijn voor sommige mensen. Wij zijn best gelukkig dat we grond hebben om op te kweken, een ware rijkdom is dat.  Ik denk trouwens dat er ook veel voedselbanken zijn waar wel fruit en groente op te halen zijn. Ik hoop dat jouw ervaring eenmalig is. 

https://www.airbnb.com/h/backtothesixties

Waar de mol is is er hoop!

Op 1-10-2020 om 16:49, Mellie zei:

De voedselbank blij gemaakt met druiven en mezelf verdrietig...

Hey Mellie ik snap je wel hoor hier krijgen ze bij de voedsel bank wel groente en fruit, hoeveelheden weet ik niet ook niet of het er standaard bij zit. Andere producten die ze krijgen zijn over het algemeen over de datum vorig jaar zelfs bij iemand gezien dat hij thee kreeg uit 2014 nu bederft thee niet maar toch. Vlees ik ook altijd over de datum.

Ik heb echter ook gehoord dat niet alle voedselbanken zomaar iets aannemen. 

Ik had een vergeten courgette heb er soep van gekookt met spekjes erin, ik heb 6 liter soep weg kunnen geven aan wat oudere kennissen zo ook nog 3 bakken gebonden groente soep.

Informeer dan eerst bij de lokale voedselbank of ze wel groente/fruit van particulieren aannemen. Dat doet niet elke voedselbank en dat is geen onwil maar heeft te maken met de regels van Nederlandse Voedsel en Warenautoriteit.

Edited by loes

Sambal, tomaatjes en wat ander inmaakspul weggegeven en heb zowaar mijn eerste koop gesloten!
Vandaag mijn sambal verkocht aaaah, leuk! en zaadjes aan 2 schoolpleinmoeders.

Een troostpakket aan een vriend met eigen aardappels, zoete aardappel, jam, appelperenstroop, sambal, ingemaakte peper, suppengewürz en bloemen. Hij kikkerde er gelijk van op en ik kreeg op mijn beurt heerlijke vis mee. Smullen!

• Like 1

Een housewarming pakket met heel veel zelfgemaakt spul erin zoals bouillon en zongedroogde tomaat en een zelfgemaakt brood die heerlijk luchtig met krakend knapperige korst. Echt heel goed gelukt!

Was ook binnen no time op

1907f62ce7f08bd5f9dd261b0ed306ef.jpg

• Like 1

Vanwege meeldauw heb ik de lelijke kalebasplant verplaatst naar het compostvat - minus de drie kalebassen, daar is een buur blij mee om iets mee te gaan doen samen met de kinderen.

• Like 2

Teeltwedstrijd 2021: knolvenkel

dahlia's, winnie the pooh, leuke halskraag en heul goed in vermenigvuldiging!

Een grote bos bloemen aan de buuf en potjes jam aan een moeder van school. Ik kort echt stoppen met jam maken gaat veel te hard zo.

kweepeerjam aan de thuisbuurtjes; die hadden heerlijk gekookt voor ons

potje kweepeerjam, in ruil voor ritje naar langlaufduin, heerlijke middag gehad

(allerlei vriendelijke blikken en opmerkingen van mede-pad-gebruikers, is nog wel wat anders dan in de zomer als ik er ga mountainbiken op de fietspaden dan hè)

De afgelopen dagen heel veel sla plantjes uitgedeeld. 

Eindelijk weer medetuinders die beginnen dus dan kan dat. 

En dan kan ik dat stukje straks weer schoffelen. 👍

Omdat ik gemerkt heb bij de bio-zadendoos hoe leuk het is om zo'n doos te ontvangen heb ik vandaag ook een klein doosje gemaakt.

Gevuld met van alles waar het nu de tijd voor is. Ook verschillende aardbeistekken , sla plantjes en Welsh onion planten en aardappelpootgoed er bij gedaan.

Het is voor iemand die vorig jaar bescheiden begonnen is met een moestuintje.

• Like 5

Ah heel leuk Patrijs!

Ik heb paar soorten jam en sambal weggegeven en mijn eennalaatste zelfgemaakte zeep. Heb nu de oudste beloofd samen zeep te maken. Vind dat toch wel een beetje spannend. Denk dat ze mag roeren in de olie en het daar verder bij blijft.

• Like 2

Op fb zag ik een mededeling van iemand,waarvan de kas totaal vernield is door de storm,alle plantjes weg,zonder baan door corona,en geen geld meer om nieuwe zaadjes te kopen.dus bijna al mijn zaadjes naar haar opgestuurd.voelt toch ook weer fijn.

• Like 2