Jump to content

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin)

Jorieke123
 Share

Recommended Posts

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

soepje van paarse spruitbroccoli (die meteen groen werd), walnotenbroodje met boter+goudsbloemblaadjes+salieblaadjes+oikersblaadjes eat55951342241352.png , pasta met tomatensausje,

sla (= een zonnig bordje om het weer een beetje te vergeten... waterdrop31391342241517.jpg )

Vandaag moest de spitskool eraan geloven.

Weet niet welke ik lekkerder vind, spits- of witte kool. Het lijkt wel erg veel op elkaar.

Maar weer een ovenschotel gemaakt (mams ) en hij was weer heerlijk.

Vanmiddag hebben we gebruncht

Croissantjes met eigen aardbeien....jammie

De Moussaka van gister is goed gelukt en gaan we zeker nog eens maken!

Foto's staan bij m'n blog

Alegria Aardappeltjes (kriel) uit de oven met eigen knoflook en tuinkruiden. Tomaten/komkommer salade uit eigen tuin. Peultjes uit eigen tuin en een lekkere Beenham uit de oven. Al met al mijn vingers opgegeten en met een lekker glaasje rode wijn ff het moestuinforum checken.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

naast alle vrij fancy gerechten kom ik aan met een hand paprika, wortel, 1 pepertje en 3 mini uitjes die gewoon door een blik soep zijn gekwakt.. resultaat: pittig! Gelukkig ben ik wat gewend tegenwoordig (schoonfamilie is indonesisch)

Dit mag niet ontbreken in je moestuin:

Image Image Image Image Image

snijbiet, ui van 340,6 gram, pasta, spekjes, boerenkarbonaadjes van de slager

(

Beste slager, waarom noem je het boerenkarbonaadjes?

Beste klant, omdat het vet en het zwoerd er nog aan zit.

Beste slager, waarom zijn die karbonaadjes dan veel duurder dan de gewone?

Beste klant, omdat het echte boerenkarbonaadjes zijn natuurlijk!

Beste slager, hoe maak ik die boerenkarbonaadjes dan klaar?

Beste klant, bak ze 5 minuutjes aan elke kant en snij het vetrandje en het zwoerdje er dan af....

)

Edited by Guest

Had restant van bakje bami over.... moest natuurlijk wel wat eigen oogst bij anders komt het niet op:

Uitjes + veel verse knoflook(in grove stukjes), chiliolie, sesamolie, fishsauce, klein beetje ketjap, klein beetje Hoisinsauce, kleine courgetjes in reepjes, beetje citroensap en een tomaat in stukjes. Beetje bakken enzo.

Aardappelsoep, yum, met een beetje room...en een beetje spek...en een eigengebakkenwalnootbroodje...en een Fransbelgisch biertje (Cuvée des Trolls, Qu'est-ce que c'est dans un nom..)

Recept vind je hier, biertje vind je hier...

Hmmm lekker gemengde salade

Pluk sla met tuinbonen (de laatste )en lente ui en wat gebakken spekjes hmmm lekker

En dan heerlijke aardappeltjes er bij ,gebakken op de schil met een beetje peper en zout

En alles lekker uit eigen tuin

Kan niet beter

Risotto met paddenstoelen en uit eigen tuin knoflook, ui, salie, basilicum, rozemarijn en peterselie erbij. Gestoofde Catalogna en worteltjes met rozemarijn. Osso Buco met wortels, ui en tomaat uit de kas

We verhuren ons voorhuisje https://www.airbnb.com/h/backtothesixties meer weten?  vraag informatie via pb.

Waar de mol is is er hoop!

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...