Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Haai

Kwamkwammer

Recommended Posts

Hallo, eventueel geinteresseerde.

Ik heb me aangemeld bij dit forum omdat ik erg geinteresseerd ben in alles wat groeit en bloeit, maar in het bijzonder groeten en fruit.

Er komt echter wel het een en ander bij kijken het verzorgen van diverse planten en bomen, dit lijkt me wel een zeer nuttige en logische plek om informatie in te winnen en wie weet in de toekomst te delen.

Wij hebben niet een hele grote moestuin zoals ik er hier al diverse heb gezien, maar een leuk achtertuin waar we goed gebruik van maken en waar we het een en ander aan leuke plantjes hebben in gezet.

We hebben een kasje staan waar we het een en ander aan kruiden in hebben staan, buiten staan nog:

4 fruitboompjes, peer,appel,kers en pruim, 2 druiven, kruisbessen en een aantal verschillenden soorten bosbessen nog.

Onze perenboom heeft sinds vandaag een raar verschijnsel, op een aantal takken worden de bladeren helemaal zwart alsof ze verbrand zijn door de zon (Op het internet al het een en ander gelezen over bacterievuur, ik hoop echt dat het dat niet is!!)

Ik heb de afgelopen 2 dagen flink gesproeid, uiteraard alleen in de avond, maar het is hier vandaag zo heet, 33 graden.

Misschien zijn ze gewoon verbrand door de zon?

Lets hope so.

Groeten uit Sint Willebrord!

img20130721165357[1]7910137442077943471374421069.jpg

img20130721165406[1]7165137442080137241374421070.jpg

Welkom !

Het foto's toevoegen , daar is een apart topic over trouwens. Moet je zelf even zoeken onder welk kopje bij de inhoudsopgave ( 1e pagina )

@Haai, normaal plaats je deze vraag in een ander draadje i.p.v. in je voorsteltopic. Je gebruikt dan b.v. fruit-f13.html

en stelt daar de bewuste vraag of beter nog zoek of je vraag hier. Deze is mogelijk al eens gevraagd . Maar hier even een link naar de kwekerij een van onze forumleden daar staat e.e.a. aan uit leg. je zal de vlekken ook wel gelijk herkenen. http://www.fruitbomen.net/informatie/p/3/perenroest-herkennen-en-bestrijden/

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Hallo Kwamkwammer! Welkom op het forum!

Een moestuin in je eigen (achter)tuin is net zo goed moestuin, en het maakt in principe niet uit of je een grote tuin hebt of een kleine, de problemen en vragen die je tegenkomt zijn waarschijnijk niet zo anders.

Veel succes met je perenboom! En een mooie oogst gewenst

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.