Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vraat in aardappel / blad

Recommended Posts

in een week tijd heel wat blad op, geen slak, geen kever of wurm / rups te zien, ook s avonds niet. weet iemand wat ik eraan kan doen.

de aardappels zijn okétuin-00557121374577138.JPG, alleen als dit zo doorgaat komt er straks niets meer als de stengels ook op zijn??

wie weet raad/ dank mo

Toch nog een keer als het donker is een rondje maken met een zaklamp en de daders op heterdaad betrappen. Lijken mij nog steeds slakken te zijn en ik zie op de foto al heel veel fijne verstopplekjes...

tja dat is waar, ik had gisteren juist twee keer flink gespoten met de sproeier het was zeik nat rondom deze zakken, en geen slak te zien, ook geen slijmspoor van deze bruine en zwarte monster die heeeel veul lusten; blijkbaar!!, ik ga weer kijken als het donker is.

tot dat ,.... vast bedankt voor mee denken, de beruchte kever echt niet gezien, ook geen rups//gr mo

Bij rupsen zou je zwarte poepjes moeten vinden. Doet inderdaad aan slakken denken...en lang niet allemaal laten ze slijmsporen na. Ook een heleboel kleintjes kunnen heel veel opeten. Heb er zelf dit jaar veel meer last van dan voorgaande jaren. Ik heb 6 rassen aardappels staan, steeds 10 a 15 plantjes en het valt me op dat sommige soorten erg geliefd zijn door slakken en andere geheel niet. Tijd voor een paar schoteltjes bier en wat koolbladeren waar ze ook graag onder zitten en eten, lijkt me. Ook rond schemertijd kun je er al heel wat wegvangen, of bij de morgenstond.

Succes met vangen!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ook ónder de zakken en tegels etc. gekeken? En zelfs ín de zakken?

Misschien een bierval voor de slakken neerzetten? Of schuilplekjes creëren (dakpan oid) en dan later kijken of ze bewoond zijn... Soms moet je als jager even volhouden voor het beste resultaat...

Omgeving minder vochtig sproeien misschien...