moniqumanon Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 in een week tijd heel wat blad op, geen slak, geen kever of wurm / rups te zien, ook s avonds niet. weet iemand wat ik eraan kan doen.de aardappels zijn oké, alleen als dit zo doorgaat komt er straks niets meer als de stengels ook op zijn?? wie weet raad/ dank mo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Toch nog een keer als het donker is een rondje maken met een zaklamp en de daders op heterdaad betrappen. Lijken mij nog steeds slakken te zijn en ik zie op de foto al heel veel fijne verstopplekjes... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moniqumanon Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 tja dat is waar, ik had gisteren juist twee keer flink gespoten met de sproeier het was zeik nat rondom deze zakken, en geen slak te zien, ook geen slijmspoor van deze bruine en zwarte monster die heeeel veul lusten; blijkbaar!!, ik ga weer kijken als het donker is.tot dat ,.... vast bedankt voor mee denken, de beruchte kever echt niet gezien, ook geen rups//gr mo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 23, 2013 Share Posted July 23, 2013 Bij rupsen zou je zwarte poepjes moeten vinden. Doet inderdaad aan slakken denken...en lang niet allemaal laten ze slijmsporen na. Ook een heleboel kleintjes kunnen heel veel opeten. Heb er zelf dit jaar veel meer last van dan voorgaande jaren. Ik heb 6 rassen aardappels staan, steeds 10 a 15 plantjes en het valt me op dat sommige soorten erg geliefd zijn door slakken en andere geheel niet. Tijd voor een paar schoteltjes bier en wat koolbladeren waar ze ook graag onder zitten en eten, lijkt me. Ook rond schemertijd kun je er al heel wat wegvangen, of bij de morgenstond. Succes met vangen! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
moniqumanon Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 ik ga op JACHT Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moniqumanon Posted July 23, 2013 Author Share Posted July 23, 2013 ik op jacht hartstikke vochtig, en donker met zak lantaarn op jacht ; EUHHHH NIETS GEVONDEN DAAR. tja wat NU? gr mo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Ook ónder de zakken en tegels etc. gekeken? En zelfs ín de zakken? Misschien een bierval voor de slakken neerzetten? Of schuilplekjes creëren (dakpan oid) en dan later kijken of ze bewoond zijn... Soms moet je als jager even volhouden voor het beste resultaat... Omgeving minder vochtig sproeien misschien... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
moniqumanon Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 doe ik al, maar te vergeefs, afijn idd de aanhouder wint, vanavond weer speurtocht uitgezet in eigen tuin; goedkoop joh!! de aardappel en ik zijn er wat ziekjes onder, dus moet ik het echt bestrijden hoor. wordt vervolgd.// mo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts