fred81 Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Hallo, heb een probleem met men witloof planten. De randen van de bladeren worden rood Bordeaux niet van allemaal van enkele maar de meeste aan de buitenkant van men bak. Komt dit door een tekort van iets? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Of heb je misschien een soort witlof-ras met rode randen aan de bladeren...? Die worden steeds populairder. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred81 Posted July 24, 2013 Author Share Posted July 24, 2013 Ben nog even vlug gaan kijken op het zakje staat witloof Brussels Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 24, 2013 Share Posted July 24, 2013 Als je een foto kan plaatsen maakt het minder gissen. Maar te kort aan voeding bij lof ? Niet zo snel als te veel mest bij witlof/witloof. Maar het kan een te kort aan fosfaat(P) zijn. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
fred81 Posted July 25, 2013 Author Share Posted July 25, 2013 Hier enkele foto`s Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted July 25, 2013 Share Posted July 25, 2013 Dat ziet er uit als wat tekort idd. Maar ik zou er niets of niet veel aan doen dan wat koemest op lossen in water en wat voeden. Je lof op onderste foto heeft ook nog wat last van een mineergang maar, ook dat is niet erg je gaat straks het plantje oogsten en dan de wortelpen forceren voor witlof/witloof. Het groene blad kan je ook eten is wel veel bitterder dan normale witlof Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
jurdup Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 ik heb dit ook aan mijn witloof. Wanneer mag je het witloof eigenlijk uithalen (de wortel dan) Ik heb een pak bladeren staan reeds 30-45 cm hoog. Maar geen idee wanneer ik het mag uithalen om dan de wortel in een donkere ruimte te plaatsen?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted August 3, 2013 Share Posted August 3, 2013 @Jurdup, de lof gaat er meest tussen augustus en november uit en dan een paar(2 a 3) dagen laten drogen(zo neer leggendat met het blad van de ene plant je de andere zijn wortel afdekt). En voor bewaren of forceren een cm of 2(3) groen op je wortelpen laten zitten de rest weg. Maar kijk ook hier even : post120850.html?hilit=witlof%20forceren#p120850 . Kom je er niet uit laat dan nog maar wat horen. P.s. ook het groen kan je eten (i.p.v. drogen en weg) in een stampotje.(blad is wel net iets bitterder dan bij de geforceerde witlof) Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts