walrus Posted August 6, 2013 Posted August 6, 2013 Goeiendag, Ik heb even een vraagje. Vorig jaar in augustus heb ik van een vriend aardbeiplantjes gekregen en deze in de moestuin gezet. Deze zomer had ik er een mooie opbrengst van (juni-dragers). Er komen nu ook uitlopers aan die ik binnen een kleine twee weken ga verplanten. Echter zou ik ook graag de volwassen planten verplanten omdat deze niet op de goede plaats staan. Nu is mijn vraag, wanneer verplant ik deze volwassen plantjes het best? In augustus ook of in de winter als er geen activiteit meer in de plantjes zit? Alvast bedankt. Quote
Stan Posted August 6, 2013 Posted August 6, 2013 @Walrus op je vraag : "Wanneer verplant ik deze volwassen plantjes het best? In augustus ook of in de winter als er geen activiteit meer in de plantjes zit?" Het kan beide. Het voordeel van in augustus verplanten kan zijn dat je planten al een mooie wortelpruik hebben voor er vorst komt. Bij winter moet je wel aan einde najaar of begin winter denken met mooi vorst vrij weer en ook zeker niet te nat. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Recommended Posts