Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Brainstorm prijsvragen

Featured Replies

Geplaatst:

Willen jullie helpen met brainstormen voor prijsvraag ideeën? Gaat zowel om de ruwe opzet als de prijs. Verfijnen van mijn ideen mag ook, alsmede het hergebruiken van de prijzen.

Mijn ideeen:

Foto wedstrijd ongedierte

Maak een creatieve en originele foto (voor tips klik hier) die de elementen dier (of meerdere dieren) en de moestuin verenigt. Dit mag een huisdier zijn maar ook bladluizen, vlinders, kippen en zelfs wormen, zolang het maar een creatieve en originele foto is.

Prijs: Digitale foto camera

Nadeel: hoe beoordeel je de beste foto, op foto kwaliteit of op orginaliteit (en wat dan als dat een kwalitatief slechte foto is)? Prijs niet moestuin gerelateerd + de vraag wat voor camera ik krijgen

Moestuin cryptogram

Origineel en moeilijkheidsgraad kan variëren per persoon, je weet er altijd wel een paar antwoorden zodat je de eerste letters van de volgende hebt als uitgangspunt: dit vond ik een gave cryptogram: http://www.considinerotterdam.nl/files/downloads/merkencryptogram.pdf

Nadeel Kost tijd om te bedenken en te modereren

Voorstel prijzen voor een prijsvraag

- Weckketel

- Droogoven

- Boeken (geen idee welke er net nieuw of interessant zijn)

- Tuinfrees

- Kwalitatief snoei gereedschap

- Zaden / planten / bomen pakket

- Makkelijk moestuin pakket

- Grond pakket

- Bemestingspakket

- Foto Toestel

Geplaatst:

Ik vind het leuk om een foto wedstrijd te doen. Het vraagt meer van de leden en dat hebben ze blijkbaar nodig

kwaliteit maakt natuurlijk niet uit, als er een camera te winnen valt dan kan het zijn dat de fotograaf die ook echt nodig heeft (en dus de winnende foto met een prut camera heeft gemaakt )

Dat de prijs niet moestuin-gerelateerd is is inderdaad wel jammer... Maar de camera is wel forum-gerelateerd, aangezien iedereen foto's wil zien van moestuinen.

Het woordje 'elementen' zou ik veranderen, het mag iets meer jip-en-jannetke-achtiger

De wiltfang heeft ook altijd hele mooie dingen voor de moestuin. Gebruiksvoorwerpen die ook nog eens erg mooi zijn. Maar wat dan precies... tja.

Een pakket met van alles en nog wat voor de tuin is ook altijd leuk. Allemaal kleine dingen die je kunt gebruiken. Van leuke zakjes sla-mengsels tot bindtouw en kniebeschermers

Geplaatst:
  • Auteur

Lijkt mij ook een leuk idee, maar even advocaat van de duivel spelen: Hoe bepaal ik de winnaar?

Bij de andere prijsvragen werd / wordt de prijs getrokken door de namen van leden die het juiste antwoord geven in excel neer te zetten om vervolgens met een programma uit het aantal inzendingen random een aantal nummers te trekken die dan corresponderen met het rij-nr in excel.

Creativiteit / originaliteit - beoordeelt door een jury (bijv prof tuinfotograaf - een foto leek - en ik)

Geplaatst:

Of gewoon door jou, Frank en mij. Kiezen alledrie 3 foto's en het zou mooi zijn als daar 1 foto uitkomt die door meerdere van ons is gekozen? Ik denk dat je dat niet zo zwaar hoeft te wegen.

Misschien wel lastig, hoe weet je dat de foto gemaakt is door de instuurder?

Geplaatst:

Later dit jaar kan ik misschien wel een prijs sponseren. Foto van een blaadje van een plant. De gene die kan raden bij welke plant het plaatje past wint de plant (stuur ik dan op) of iets dergelijks.

Ook is het misschien wel leuk om een wedstrijd te maken wie de meeste groente op een m2 kan kweken of iets dergelijks. Een beetje de makkelijke moestuin uitmelken

Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube

Geplaatst:

Qua prijs kan ik later in de zomer ook een pakket met vaste groenten en kruiden 'doneren'. Ik ben bezig met een webshop(je) waar ik die ook wil gaan verkopen. Dus ik ga flink aan het stekken/vermeerderen/zaaien en daar kunnen dan wel wat plantjes van weggegeven worden.

Geplaatst:
  • Auteur

Dat dacht ik zomaar al toen ik je markplaats account zag (dennis had die gister gepost). Leuk!

Zoiets als 123zaden.nl? Groot inkopen of telen, zelf verpakken en dan in redelijke hoeveelheden verkopen + natuurlijk stekjes?

Ik zet jullie prijzen ook bij het lijstje, bedankt, scheelt me weer regelwerk en het zijn leuke prijzen.

Geplaatst:

Nee, ik ga geen zaden verkopen. Echt alleen maar plantjes en stekken. Zoals Bastin bijv.

Dus helaas wel een boel verpakkings materiaal en kans op transportschade. Al loopt een vaste plant wel weer uit als de bovenkant afknapt

Echt allemaal zelf gekweekt en meer als hobby naast mn laarzen webshop.

Ik heb de muntsoorten nu op marktplaats, en ben daar nog niet eens mee klaar. Er moeten er nog een paar op. Je hebt al gauw meer dan je denkt

Geplaatst:
  • Auteur

Ik zit toch nog een beetje met die fotowedstrijd in mijn maag, als ik het foto topic zie dan zitten daar erg mooie foto's bij, daar kan ik nooit eerlijk een mooie foto uit kiezen... Daarnaast beinvloedt de kwaliteit van de camera onbewust de beoordeling, bijvoorbeeld door levendigere kleuren. Iemand met een slechte camera, en een slechte foto techniek maakt dan wel kans maar veel minder dan andere foto's die gemaakt zijn met een goede camera en een goede foto techniek, dat doet zoveel met een foto. PM mij bijvoorbeeld eens wat jullie de mooiste foto vinden uit het fototopic in babbeltuin

Hoe denken jullie daar over?

Ik denk dat een raadplaatje zoals bij het boek de nieuwe moestuin beter geschikt is. Maar dan dus wat meer op niveau.

Ik heb ook het idee dat als prijs een fototoestel bij een fotowedstrijd niet optimaal is, omdat er best wel wat mensen zijn die al een goede camera hebben (omdat ze fotografie leuk vinden > dus in de regel ook wat betere fototechniek hebben) en zich dus direct aangesproken voelen tot een fotowedstrijd. Kijk maar naar wie er reageren op het fototopic (jorieke jij bent een uitzondering).

Of zien jullie het probleem niet zo?

Geplaatst:

Tja.. daar heb je een paar zeer goede punten

Sowieso is originaliteit (moestuin en dieren) belangrijker dan kwaliteit, maar dan nog is het lastig. Er zitten zeker wat fanatiekelingen bij.

Geplaatst:
  • Auteur

Gelukkig, ik vind dat anderen (bijv ouderen / mensen die geen dure camera kunnen kopen) ook een eerlijke kans moeten maken. Ik ben er van overtuigd dat techniek en kwaliteit de 'jury' onbewust beïnvloedt ondanks dat je eigenlijk beoordeelt op originaliteit.

Een 3-tal raadplaatjes (of als ik tijd heb een moestuin cryptogram) vind ik dan iets eerlijker, en kan nog steeds een uitdaging zijn. Dus wat mij betreft...

Eerste post nog wat aangevuld met een cryptogram idee en wat ideeën voor prijzen .

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.